מיגון לתושבי הדרום? הכירו את שמיכת "הברזל" - "ארמדילו"

T9Design פיתחה לאחרונה שמיכה המיועדת להגנה מפני רסיסים והדף מטילים. המערכת, כך מסבירים ב-T9Design, מיועדת למיגון אזרחים שנותרים ללא יכולת התגוננות בזמן אמת

הדגמת ה"ארמדילו". צילום: באדיבות החברה

חברת T9Design, המתמחה בפיתוח וייצור טקסטיל טכני בתחום הביטחוני והאזרחי, פיתחה לאחרונה שמיכת המיועדת להגנה מפני רסיסים והדף טילים. השמיכה, ששמה "ארמדילו", פותחה בשיתוף פעולה עם חברת פרו-אסימטרי ומספקת מענה מיגוני לאזרחים שנותרים ללא יכולת מיגון בזמן אמת.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

השמיכה, המיוצרת על פי תו-תקן של פיקוד העורף, מגיעה במספר מידות וארוזה במארז אישי. בעזרת תוספות ניתן לפרוס את השמיכה בצורה פשוטה ולמגן כל אדם בזמן מהיר. השמיכה מאפשרת להיכנס לתנוחת עובר בשניות ובכך לצמצמם חשיפה של הגוף לאיום רסיסים. משקל השמיכה נע בין 5-7  ק"ג, והיא ניתנת לאחסנה בכל מקום.

לדברי לירן כהן, מנכ"ל  החברה, "המטרה היא לספק לכל אזרח ערכת מיגון אישית שאיתה הוא יכול להסתובב בכל מקום. השמיכה מאפשרת מיגון של כל אחד תוך 10 שניות. אנשים מבוגרים שלא מספיקים להגיע  לחדר ממוגן, נכים המוגבלים בתנועה שלהם, חקלאים שנמצאים באמצע העבודה בשדה פתוח וכמובן ילדים ואנשים שלא הגיעו בזמן לאזור ממוגן. השמיכה מאפשרת הגנה על 100 אחוז משטח הגוף, ובעיקר מספקת מענה כשאין כל מיגון אחר בסביבה".

לטענת גורמים בחברה, יש כיום ביקוש רב לשמיכה ועשרות יחידות כבר נמכרו ללקוחות  אסטרטגיים ופרטיים. מחירי השמיכה הוא כמה מאות דולרים והוא משתנה בהתאם למידות ולכמות הנדרשת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית