איראן מאיימת על אירופה: "חיילים במזה"ת עלולים להיות בסכנה"

נשיא איראן חסן רוחאני שיגר מסר מאיים למעצמות אירופה – גרמניה, צרפת ובריטניה, לאחר שאלה הפעילו את "מנגנון המחלוקת". מדינות אירופה נקטו במהלך החריג במסגרת הסכם הגרעין בעקבות הנסיגה של טהרן מהתחייבויותיה

 
איראן מאיימת על אירופה: "חיילים במזה"ת עלולים להיות בסכנה"

נשיא איראן חסן רוחאני. צילום: AP

נשיא איראן, חסן רוחאני, הזהיר היום (רביעי) כי חיילים של מדינות אירופה שנמצאים במזרח התיכון "עלולים להיות בסכנה". האזהרה האיראנית לאירופה מגיעה לאחר ששלוש המעצמות, בריטניה, גרמניה וצרפת, הודיעו על צעדים מתוכננים נגד איראן בנוגע להסכם הגרעין שנחתם ב-2015. "היום החייל האמריקני נמצא בסכנה, מחר החייל האירופי יכול להיות בסכנה", אמר רוחאני בנאום טליוויזיוני באיראן.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

שלוש המדינות האירופאיות הודיעו השבוע כי הפעילו את "מנגנון המחלוקת" בהסכם הגרעין הגרעינית של איראן 2015 עם מעצמות העולם. המעצמות נקטו בצעד חריג זה בתגובה להודעה של טהרן, שהגיעה לאחר חיסול סולימאני, לפיה היא מבצעת נסיגה מכל ההתחייבויות שלה במסגרת הסכם הגרעין. המנגנון שהפעילו האירופאים נועד לכפות על איראן שיחות בנושא. על פי אותו מנגנון, שמהווה סעיף בהסכם הגרעין, עם הפעלתו נפתח מעין "שעון חול", בסיומו, ניתן יהיה להשיב את הסנקציות של אירופה נגד איראן.

ואם לא די בבעיות של איראן מול ארה"ב ואירופה, היא ממשיכה להתמודד עם ההפגנות ההמוניות נגד המשטר בעקבות הפלת המטוס האוקראיני, במסגרתה נהרגו 176 בני אדם. גולשים רבים באיראן קראו היום ברחבי הרשת החברתית להמשיך את ההפגנות.

הכתבות הכי נקראות באתר:

אמ"ן ממליץ: להגביר תקיפות נגד איראן בסוריה

סכנה ליישובים? הרבש"צים החזירו ציוד צבאי

מובילים בביטחון - ובשכר: שיאני חברות ממשלתיות

מחיר מופקע: ישראל תשלם כמיליארד ש"ח על לוויין

איום לא שגרתי מאיראן: דולפינים מאולפים וקטלניים

אולי יעניין אותך גם