צ'ק פוינט ממציאה את עצמה מחדש

צ'ק פוינט חשפה בכנס CPX 360 בבנקוק את פלטפורמת ההגנה Infinity Next שעליה תתבסס החברה בשנים הקרובות. מדובר במענה הגנתי מרכזי, רב ממדי לארגון, שאמור לספק הגנה מדויקת לעשרות סוגי נכסים

באדיבות חברת צ'קפוינט

צ'ק פוינט חשפה אתמול (ג') בכנס CPX 360 בבנקוק תפיסת הגנה חדשה בסייבר של החברה תחת השם Infinity next. מדובר בארכיטקטורה חדשה לגמרי המבוססת בחלקה על רכישת ForceNock שבמהותה משנה את תפישת ההגנה - במקום לפרוס הגנה על פי תבניות (פרימטר, התקן קצה, VLAN) הפריסה של ההגנה תהיה לפי הצורך בהתאמה לסוג הנכס עליו רוצים להגן.

הארכיטקטורה יודעת לזהות כ-50 סוגי נכסים ידועים בארגון בתשתיות שונות כולל בענן (עם תמיכה בריבוי עננים), ברשתות IOT, ברשתות תקשורת והתקנים ניידים (אנדרואיד\IOS). ההגנה מתבצעת באמצעות כ-60 שירותי אבטחה שונים המותאמים לסוגים שונים של מתקפות. הרעיון סביב הארכיטקטורה החדשה היא לספק הגנה "בדיוק למה שצריך."

גם צ'קפוינט, כמו ענקי אבטחה אחרים, הולכת על ארכיטקטורה מבוזרת-מקושרת. המשמעות היא שכלל שירותי האבטחה המוטמעים בארגון על ידי הפלטפורמה מקושרים ביניהם באמצעות מערכת שו"ב אחת המאפשרת לארגון נראות מלאה לכל מה שמתרחש ברשת.

הפלטפורמה החדשה תטפל, באמצעות עשרות שירותי האבטחה, במגוון אתגרים עמם מתמודדים ארגונים כיום. ביניהם, ממשקי תוכנה (API), בדיקת קוד, עמידה ברגולציות שונות, אימות גישה לנכסים ומידע ומניעת חולשות ידועות ויום אפס. בחברה מכנים זאת כהתמודדות עם מתקפות "דור 5". אין מדובר במתקפות על רשתות דור 5, אלא שאופי התקיפה כיום מבוסס על כלי תקיפה רב שלביים, הפועלים במספר ממדים (ענן, און-פרם, תקשורת וכו'). ולסוג כזה של איומים, יש צורך בתפישה שונה.

ההטמעה בפועל מבוססת על קונסולת ניהול מרכזית הפורסת קטעי קוד קטנים הנקראים Nano Agents. קטעי קוד אלו נפרסים במקומות הנדרשים ומדווחים לקונסולה המרכזית שמבצעת עיבוד של המידע המדווח ובתוספת מודיעין מהענן של צ'קפוינט מחזירה הוראות ביצוע לסגירת מעגל. "השכבות פועלות יחד כדי להגדיר את המדיניות, לתרגם את המדיניות לכללי אכיפה ואז לדחוף את הכללים הללו לנקודות האכיפה ברחבי הסביבה", כותבים בהסבר של צ'ק פוינט. הקונסולה בנויה בתצורת ענן ומותאמת למעבר ארגונים לענן בצורה מלאה או היברידית.

אין ספק כי הצגת הארכיטקטורה החדשה בבנקוק מגיעה בזמן לצ'קפוינט שקיבלה בימים האחרונים מהאנליסטים של מורגן סטנלי הערכה לא מעודדת. "צ'ק פוינט נאבקה לשמור על קצב גדילה ונתח השוק בשנים האחרונות ואנחנו לא רואים שום סימן לשינוי דינאמי זה בשנת 2020", כותבים האנליסטים בהערכה. בהקשר זה, פלטפורמת INFINITY היא הסוס שאמור לסחוב את החברה בשנים הקרובות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית