ארה"ב באזהרה לבריטניה: אל תשתמשו בציוד של וואווי לתשתיות ה-5G

נציגים אמריקנים העבירו לממשלת בריטניה נתונים על סכנות האבטחה בציוד שמייצרת החברה הסינית. הצעד נחשב לחלק מקמפיין מתמשך של הבית הלבן נגד וואווי, שבו מעורב אישית נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ 

וואווי. צילום ארכיון: AP

בכירים בממשלת ארצות הברית הזהירו לאחרונה את ממשלת בריטניה כי "זה יהיה משוגע מצידה" להשתמש בטכנולוגיה של חברת וואווי הסינית עבור רשת ה-5G הבריטית – כך על פי דיווח של רשת BBC. משלחת אמריקאית הראתה לנציגי ממשלת בריטניה עדויות חדשות על בעיות אבטחה שנובעות מהשימוש בשירותיה של וואווי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ההחלטה על השימוש האפשרי בוואווי עבור חלקים "שאינם בליבת" הרשת הבריטית צפויה להתקבל החודש. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הפעיל לחץ על ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון בנושא. הדיווח האחרון נכלל בעיני רבים כחלק ממאמציו של הבית הלבן לחסום את המעורבות של וואווי. בשנה שעברה אסרה ממשלת ארה"ב על חברות למכור טכנולוגיה ורכיבים לוואווי ול-68 חברות הקשורות אליה, כשהיא טוענת שמכירה כזו תהווה סיכון ביטחוני.

בעבר הזהירה ארה"ב את בריטניה כי שימוש בטכנולוגיה של וואווי יגרור בדיקה מחדש של שיתוף הפעולה המודיעיני בין המדינות. עם זאת, נציגים בממשלת בריטניה טוענים כי אינם מודאגים מתהליך שכזה.

דובר מטעם וואווי מסר בהודעה כי "אנחנו חברה פרטית שסיפקה ציוד 3G, ציוד 4G וציוד אינטרנט בפס רחב לחברות הטלקום הבריטיות כבר 15 שנה. מומחים בריטים ברורים בדעתם כי הטכנולוגיה שלנו לא מהווה סיכון ביטחוני".

הכתבות הכי נקראות באתר:

עקב הסערה: נזק נגרם למטוסי קרב בדרום

הושלם ניסוי במערכת משודרגת של כיפת ברזל

לאחר התקרית: מערך ה"יסעור" חוזר לשירות

ארגון הרבש"צים הודיע: מנתקים מגע מצה"ל

תיעוד: רפאל ביצעה ניסוי בטילי SPIKE SR

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית