בכיר סעודי: פעלנו להבטחת בטיחות מתקני הנפט שלנו

לאחר ההתקפה על מתקני הנפט שלה בשנה שעברה ועל רקע המתיחות הביטחונית באזור בין ארה"ב לאיראן, שר האנרגיה הסעודי אמר כי ארצו נקטה בכל האמצעים על מנת לאבטח את מתקני הנפט. כזכור, במהלך ההתקפה על מתקניה אמצעי ההגנה האווירית של הממלכה לא פעלו

 
בכיר סעודי: פעלנו להבטחת בטיחות מתקני הנפט שלנו

העשן ממתקני הנפט הסעודיים לאחר התקיפה האיראנית. צילום: AP

לאור המצב הביטחוני באזור המזה"ת עקב המצב המתוח בין ארה"ב לאיראן, אמר שר האנרגיה של סעודיה כי הממלכה נקטה בכל אמצעי הזהירות כדי להבטיח את בטיחות מתקני הנפט. המתיחות האחרונה במפרץ והמזרח התיכון העלתה את החשש כי איראן תנקום על חיסול סולימאני בתקיפה נוספת נגד סעודיה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כזכור, מערכת ההגנה האווירית של סעודיה, שחלקה מבוססת על טילי הפטריוט תוצרת ארה"ב, כשלה במהלך התקיפה הנרחבת של טילים וכטב"מים נגד מתקני הנפט שלה. התקיפה, כזכור, גרמה לנזק עצום גם בתפוקת הנפט שהמדינה מייצרת.

סעודיה, כך נראה, פועלת רבות כדי לתקן את המצב. לאחרונה בוצע בארה"ב ניסוי במערכת הפטריוט, שדימה תקיפה נגד טילי שיוט. "הניסוי שנקרא  IAMD FT-5, היה מבחן הטיסה הסופי לפני שתכנס לבדיקה מבצעית בשנת 2020. היירוט המוצלח נערך באמצעות טילי PAC-2 נגד שני מדמים של טילי שיוט". מדובר במערכת שו"ב משולבת לרכישת מטרות, כולל טילים ומטוסים. המערכת משלבת תת-מערכת לבקרת אש בשם IBCS שנבחנה באוגוסט 2019.

על פי סוכנות העיתונות הסעודית, סעודיה חתמה לאחרונה על הסכם עם ריית'יאון לביצוע עבודות מקומיות במדינה ל"תחזוקה ושיפוץ עמוק" במערכות ההגנה האוויריות והטילים מפני רקטות. "ההסכם, אשר הוכרז ב-28 בדצמבר (אחרי הניסוי המוצלח), הוא הצעד העיקרי הראשון במאמץ של סעודיה, יבואנית נשק עיקרית מארה"ב, להגביר את ענף הביטחון המקומי שלה ולגוון את כלכלתה התלויה ביצוא נפט".

הכתבות הכי נקראות באתר:

עקב הסערה: נזק נגרם למטוסי קרב בדרום

הושלם ניסוי במערכת משודרגת של כיפת ברזל

לאחר התקרית: מערך ה"יסעור" חוזר לשירות

ארגון הרבש"צים הודיע: מנתקים מגע מצה"ל

תיעוד: רפאל ביצעה ניסוי בטילי SPIKE SR