בכיר בחיל האוויר: טעינו שלא פינינו את הדת"קים

קצין בכיר בחיל התייחס להצפות שנגרמו למטוסי F-16 בעקבות ההצפות בחצור. "באותו רגע הייתה פגיעה בכוננות. הייתה לזה משמעות מבצעית", אמר הקצין. בצה"ל הדגישו כי כמות הנזק הייתה קטנה יותר מההערכה הראשונית 

בכיר בחיל האוויר: טעינו שלא פינינו את הדת"קים

מטוס קרב F-16 שהוצף בבסיס חצור

קצין בכיר בחיל האוויר התייחס היום (ב') להצפת מטוסי הקרב F-16 בבסיס החיל בדרום. "ביום חמישי הוצפו שני דירים תת-קרקעיים בבסיס חצור. נערכנו בחיל האוויר בכל הבסיסים למזג האוויר - מרמת דוד ועד בסיסי הדרום. פינינו דת"קים, כולל בחצור. בראש סדר העדיפויות היו חיי אדם ואז ציוד ואמל"ח. עד חמש בבוקר הבסיס היה יבש, ואז 50 אלף קוב הפילו קירות בטון. טעינו שלא פינינו את הדת"קים האלה. שמונה מטוסים נשארו שם. זו הייתה טעות שנתחקר אותה. בסיס חצור קלט את כנף 15 שדה דב שפונה. הייתה שם הרבה פעילות בינוי", אמר הקצין.  

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי חיל האוויר, כמות הנזקים הייתה נמוכה מההערכה הראשונה. "הבסיס חזר לטוס אתמול, כולל הטייסת עם המטוסים שנפגעו. הפגיעות במטוסים בבקרת נזקים. הסד"כ יחזור לטיסה תוך ימים עד שבוע.  שמונה מטוסים נפגעו. חמישה נפגעו באופן קל ושלושה באופן חמור יותר".  

אחד המטוסים שניזוקו בהצפות

עוד אמר הגורם הבכיר כי "מפקדים בשטח קיבלו החלטה לפנות מטוסים על פי סיורים שעשו בבסיס. איפה שראו שיש סיכוי שהנחל עלה על גדותיו. לא הספיקו לפנות את המטוסים. טעינו שלא עשינו פינוי מראש. נשלים תחקיר ונלמד לקחים. הכוננות בחיל האוויר נמשכה לאורך כל הדרך. אנחנו בתקופת דריכות וכוננות, לא רצינו להסתיר חלילה. השיקולים היו מבצעיים לא לדווח עד החזרת הבסיס לשגרה. באותו רגע הייתה פגיעה בכוננות הבסיס. הייתה לזה משמעות מבצעית בבסיס הזה. החלוקה היא שמה שקורה בתוך הבסיס הוא באחריות חיל האוויר ומחוץ לו זו הרשות המקומית".

הכתבות הכי נקראות באתר:

18 חודשי הכנה: פרטים חדשים על חיסול סולימאני

קאסם סולימאני - עלייתו ונפילתו של ה"שאהיד החי"

זיהוי שגוי ומתח מבצעי: כך הופל המטוס האוקראיני

איום משמעותי: בשלות מבצעית לטורפדו האיראני

לחזק חוליה חלשה: צה"ל מנתב משאבים לגדודים

אולי יעניין אותך גם