אושר בממשלה: הסדרת ההגנה בסייבר בתחום התעופה האזרחית

שרי הממשלה אישרו הצעת מחליטים במסגרתה נקבע כי מערך הסייבר הלאומי ורת"א יישאו באחריות מקצועית להגנת סייבר בתעופה אזרחית וכי תוקם ועדת היגוי לאומית לנושא בראשות ראש מערך הסייבר

אושר בממשלה: הסדרת ההגנה בסייבר בתחום התעופה האזרחית

צילום: מתוך עמוס הפייסבוק של אל על

הממשלה אישרה היום (א') הצעה במסגרתה הוחלט על הקמת ועדת היגוי לאומית ועיגון אחריות מערך הסייבר הלאומי ורשות התעופה האזרחית (רת"א) להגנת סייבר על התחום. במסגרת הצעת המחליטים שאישרו השרים, נקבע כי מערך הסייבר הלאומי ורת"א יישאו באחריות מקצועית להגנת סייבר בתעופה אזרחית וכי תוקם ועדת היגוי לאומית לנושא בראשות ראש מערך הסייבר הלאומי ובהשתתפות נציגים מטעם משרד התחבורה, רשות תעופה אזרחית, רשות שדות התעופה, שירות הביטחון הכללי, משרד הביטחון, המטה לביטחון לאומי וצה"ל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בהצעת ההחלטה נכתב כי "בשל פוטנציאל האיום והחשש מפגיעה בחיי אדם ובכלכלה, לאור הסביבה הרגולטורית הגלובלית והישראלית, ריבוי השחקנים בתחום התעופה והגנת הסייבר בישראל ובעולם ואינטרסים ציבוריים נוספים, נדרשת היערכות מדינתית ליצירת תשתית שיתופי פעולה, שיתופי ידע ומידע, פיתוח טכנולוגי, הכשרה והסדרת אחריות וסמכות בתחום הגנת סייבר בתעופה אזרחית".

"מטרת התכנית להוביל את העולם להגנת סייבר טובה יותר על תעופה", אמר יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי. "ישראל חזקה בתחום הבטיחות והביטחון של תחום התעופה וגם בתחום הסייבר - כעת ישולבו שתי החוזקות. בתחום התעופה, כמו בתשתיות אזרחיות רבות, צריך לצפות את האיומים הבאים ולמצוא להם פתרונות הגנה מבעוד מועד. הנושא כבר מעורר עניין בין-לאומי רב וישראל היא בין המדינות הראשונות שמקדמות אותו".

במערך הסייבר הלאומי הסבירו כי הצעת המחליטים היא חלק מתכנית רחבה שמקודם בשנתיים האחרונות לטיפול בנושא הגנת הסייבר לתחום ובכללה: פרויקט "הרקולס" למיפוי האיומים והפתרונות בתחום התעופה; קידום מחקר ופיתוח לפתרונות הגנה בתעשיית ההייטק והסייבר ובאקדמיה; הנחייה של רשות שדות התעופה, המוגדרת תשתית מדינה קריטית; שיתוף פעולה עם בואינג; הקמת מרכז בקרה לתחום התחבורה במרכז של המערך בבאר שבע; קידום מהלכים לגיבוש סטנדרטים ותקנים מחייבים להגנה עם גופי תעופה בין לאומיים מובילים; וכן פיתוח הדרכות לאימון ולהעלאת מודעות בקרב טייסים להתנהלות באירוע סייבר, לגילוי ולניתוח אירועים.

תחום התעופה האזרחית מאופיין כיום במורכבות טכנולוגית גבוהה: החידושים הטכנולוגיים והתהליכים הדיגיטליים בכלי הטיס, מערכות שדה התעופה, מגדלי הפיקוח והבקרה האווירית, ואף מערכות הבידוק העצמי ותהליכים של שירות לנוסע ומערכות הבידור במטוס, יצרו אתגרי סייבר חדשים. זאת לצד צפי לגידול ל-7.8 מיליארד נוסעים ב-2036. "התפתחויות אלה מחייבות היערכות מדינתית מבעוד מועד להגנת סייבר הולמת על התחום", סיכמו במערך הסייבר הלאומי.

הכתבות הכי נקראות באתר:

18 חודשי הכנה: פרטים חדשים על חיסול סולימאני

קאסם סולימאני - עלייתו ונפילתו של ה"שאהיד החי"

זיהוי שגוי ומתח מבצעי: כך הופל המטוס האוקראיני

איום משמעותי: בשלות מבצעית לטורפדו האיראני

לחזק חוליה חלשה: צה"ל מנתב משאבים לגדודים

אולי יעניין אותך גם