משרד הביטחון: פריצת דרך בפיתוח מערכות לייזר

כשברקע התקיפה האיראנית נגד ארה"ב, המשרד חשף כי חלה התפתחות בתחום מערכות מבוססות לייזר. בעקבות ההתפתחויות יפתחו רפאל ואלביט מדגימים טכנולוגיים למערכות לייזר שונות, בין היתר נגד טילים. צפו בהדמיה

 

צילומי הדמיה. צילום: באדיבות משרד הביטחון

על רקע מתקפת הטילים של איראן נגד ארה"ב, משרד הביטחון חשף היום (ד') פריצת דרך שתאפשר פיתוח מערכות יירוט מבוססות לייזר רב-עוצמה. הטכנולוגיה החדשה, כך מסבירים במשרד, תביא לשינוי אסטרטגי ביכולת ההגנה האווירית של מדינת ישראל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בעקבות פריצת הדרך, התניע מפא"ת שלוש תוכניות לפיתוח מדגימי לייזר רב-עוצמה, בשיתוף עם התעשיות הביטחוניות רפאל ואלביט מערכות: פיתוח מדגים למערכת לייזר קרקעית, משלימה למערכת כיפת ברזל, שתהווה שכבת הגנה נוספת; הלייזר המתמרן - פיתוח מדגים נייד להגנה על הכוחות המתמרנים בשטח; פיתוח מדגים לייזר שמיירט מעל לעננים, מגן על מרחבים גדולים יותר ומותקן על פלטפורמה אווירית.

מערכות לייזר רב-עוצמה. צילום הדמיה: משרד הביטחון

במשרד הביטחון הסבירו כי יתרונות היירוט בלייזר הם: שימוש רציף בעלות נמוכה; שיפור האפקטיביות של מערכי ההגנה, כתוצאה משימוש בשתי טכנולוגיות שונות ומשלימות - הגנה אווירית קינטית (כדוגמת "כיפת ברזל") ולייזר; ניהול יירוטים חכם וצמצום השימוש במיירטים; פוטנציאל ליירוט של איומים נוספים כדוגמת רחפנים, מזל"טים ובעתיד אף רקטות מדויקות.

"לאורך השנים השקיע מפא"ת מאמצים רבים בקידום הטכנולוגיה של לייזר רב-עוצמה. פיתוחים רבים, מהארץ ומחו"ל, נבחנו והוכחו כלא יעילים. לאחרונה הושגו הישגים משמעותיים, בעקבות שיתוף פעולה בין מפא"ת לתעשיות הביטחוניות ולגורמים באקדמיה. הישגים אלה התאפשרו בעקבות פיתוח לייזר חשמלי, בניגוד ללייזר כימי שבו השתמשו עד כה", ציינו במשרד הביטחון.

הכתבות הכי נקראות באתר:

חיסול סולימאני: המודיעין מאחורי המבצע הדרמטי

"האיום החמור – פרוץ 'מלחמת הצפון הראשונה'"

הזמנה ראשונה של "חץ דורבן" עבור נגמ"ש איתן

מנסה לתקן תדמית? NSO מגייסת קצינה בכירה בצה"ל

האקרים ביצעו תקיפת סייבר על משמר החופים האמריקני

פריצת הדרך הטכנולוגית מבוססת על דיוק קרן הלייזר. באמצעות הטכנולוגיה החדשה הצליחה מערכת הביטחון למקד ולייצב את האלומה על מטרה בטווחים ארוכים, כולל התגברות על הפרעות באטמוספירה. טכנולוגיה זו מאפשרת לפתח מערכות יירוט אפקטיביות, בעלות יעילות מבצעית גבוהה, שיהוו שכבה נוספת במאמץ ההגנה על מדינת ישראל באוויר, ביבשה ובים.

שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס לפריצת הדרך ואמר: "המוח הישראלי ממשיך להוביל חדשנות פורצת דרך. פרויקט הלייזר יהפוך את מערכת הביטחון לקטלנית, עוצמתית ומתקדמת יותר. מדובר בנדבך משמעותי בביצור ביטחון מדינת ישראל. לצד כלי המלחמה הקיימים, נוסיף חרב של לייזר אל מול האיומים, בצפון ובדרום. אנחנו מתקדמים במלוא התנופה, והמסר הברור: לישראל יכולות כבירות, בהגנה ובהתקפה. לאויבי ישראל מוטב לא לבדוק את הסבלנות והיכולות שלנו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית