הערכות בישראל: אלה הטילים ששיגרה איראן נגד יעדים אמריקניים

על פי הערכות גורמי ביטחון, האיראנים ירו לעבר הבסיסים האמריקניים בעיראק שני סוגים של טילים בליסטיים. להערכת הגורמים, חלק מהטילים נפלו בדרך למטרות. בישראל בוחנים את ביצועי הטילאות של האיראנים

 
הערכות בישראל: אלה הטילים ששיגרה איראן נגד יעדים אמריקניים

טיל פתח 110 משוגר במהלך תרגיל של איראן. צילום: מתוך ויקיפדיה https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fateh-110_Missile_by_YPA.IR_02.jpg

בישראל עוקבים אחרי האירועים האחרונים לאחר ההתקפה האיראנית על בסיסים של ארה"ב בעיראק, כנקמה על חיסול סולימאני. גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי איראן ירתה הלילה מטח של טילים משני סוגים לפחות - טילי פתח 110 (בסוריה ובחיזבאללה מכונה הטיל M-600), המבוסס על רקטות זילזאל לטווח שבין 300 ל-500 ק"מ. מדובר בטיל תוצרת איראן בעל ראש קרב קונבנציונלי והוא מונחה באמצעות מערכת אינרציאלית. כמו כן, נורו טילי קיאם שטווחם כ-800 קילומטרים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ההערכה היא כי חלק מהטילים נפלו בדרך אל המטרות. מדובר בטילים שלא מגיעים בטווחם לישראל. האיראנים העבירו בעבר טילי קיאם למורדים הח'ותים בתימן, שנורו לעבר סעודיה. בישראל לומדים את ביצועי האיראנים במטח הלילה.

ראש הממשלה בינימין נתניהו ענה לאיומים האיראניים לאחר המתקפה, ואמר בפורום קהלת: "לאמריקה אין חברה טובה יותר מישראל, ולישראל אין חברה טובה יותר מאמריקה. איראן רוצה לחנוק אותנו ולחסל אותנו. אנחנו עומדים איתן בנחישות. מי שמנסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר. יש לשבח את נשיא ארה"ב טראמפ על הפעולה האמיצה לחיסול סולימאני, הארכיטקט של הטרור האיראני במזרח התיכון ובעולם. ישראל עומדת באופן מלא מאחורי ארה"ב".

חיסול קאסם סולימאני – סיקור מיוחד

מהכטב"מ ועד טיל "אש הגיהינום": האמצעים לחיסול

הפריצה של סולימאני: מהעוני ועד צמרת השלטון

אחרי חיסול סולימאני: רוחות מלחמה במזה"ת

היורש בפיקוד כוח קודס: "עוד תראו גופות אמריקנים בכל המזה"ת"

זרוע איראנית: המיליציות השיעיות החזקות של עיראק

אולי יעניין אותך גם