תחקיר חשף: הטיפול הרפואי בשכירי החרב הרוסים

על פי דיווחים שונים, רוסיה סייעה לשכירי חרב רוסים שנשלחו לפעולות חשאיות בסוריה ובלוב. בזמן שבקרמלין מכחישים סיוע כזה, תחקיר של סוכנות הידיעות רויטרס חשף את הקשר שבין מקרובי פוטין לחברות הצבאיות הפרטיות

 

אילוסטרציה: Bigstock

מרפאה בעיר סנט פטרסבורג, שנמצאת בבעלות חלקית של מקורבי נשיא רוסיה פוטין, העניקה טיפול רפואי לשכירי חרב רוסיים שנפצעו בפעילות ברחבי העולם. כך עולה מפרסום של סוכנות הידיעות רויטרס. הסוכנות, שהסתמכה בפרסום על מקורות שונים, ציינה כי שכירי החרב, שלחמו בין היתר בלוב ובסוריה קיבלו טיפול רפואי שלא דווח. "הדבר מראה כי הלוחמים שנפצעו קיבלו תמיכה מרוסיה, למרות שהקרמלין הכחיש בעבר כי הוא מסייע לכוחות מסוג זה", נכתב ברויטרס.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"על פי החוק הרוסי, כל הארגונים הרפואיים מחויבים לדווח על טיפולים רפואיים שניתנו לגורמים שנפצעו בקרבות צבאיים, ואסור על אזרחים להשתתף בפעילות צבאית", נכתב עוד בפרסום. הקליניקה, כך על פי הפרסום, נמצאת בבעלות חברת הביטוח הגדולה AO Sogaz, המונה בין בעלי התפקידים הבכירים שלה ובעליה מקרובים לפוטין ואחרים המקושרים לנשיא.

על פי דיווחים שונים, קבלני צבא פרטיים רוסיים נלחמו בחשאי, בתמיכה הממשל הרוסי, בסוריה ובאוקראינה. הקבלנים מגויסים על ידי חברה פרטית המכונה קבוצת וגנר, שחבריה הם בעיקר אנשי צבא לשעבר.

על פי סקירה שפורסמה בישראל דיפנס, ההצלחה של החברות הצבאיות הפרטיות במערב, גרמה גם לרוסיה לאמץ דרכי פעולה דומות. במהלך הסכסוכים עם אוקראינה שהחלו בשנת 2014, השתמשה רוסיה בחברת האבטחה הפרטית Wagner כדי לכבוש את חצי האי קרים מידי אוקראינה, כמעט ללא פעולות צבאיות משמעותיות ובלי שניתן יהיה לקשר את ממשלת רוסיה ישירות לכך.

הכתבות הכי נקראות באתר:

חיסול סולימאני: המודיעין מאחורי המבצע הדרמטי

"האיום החמור – פרוץ 'מלחמת הצפון הראשונה'"

הזמנה ראשונה של "חץ דורבן" עבור נגמ"ש איתן

מנסה לתקן תדמית? NSO מגייסת קצינה בכירה בצה"ל

האקרים ביצעו תקיפת סייבר על משמר החופים האמריקני

"בכלי התקשורת במדינה נפוץ המיתוס על כך שאזרחי קרים שכרו חברה צבאית פרטית על מנת שתתפוס את חצי האי מידי אוקראינה ותעביר את השליטה בו לידי רוסיה. בהמשך השתתפו שכירי החרב של החברה גם במלחמה במזרח אוקראינה, בה הם השתתפו בקרבות לצידם של הבדלנים הפרו-רוסיים נגד הצבא האוקראיני. בהמשך הם לקחו חלק במעורבות הצבאית הרוסית בסוריה לצדם של צבא אסד ובעלי בריתו ונגד גורמי האופוזיציה, גם האסלאמית – סונית וגם הדמוקרטית", נכתב בסקירה. 

עוד צוין כי "במהלך המעורבות בסוריה ספגו שכירי החרב הרוסים אבידות קשות של מאות הרוגים ופצועים, בין השאר בתחילת 2018 כאשר ניסו לכבוש מוצב כורדי-אמריקני ליד שדות הנפט שבמזרח המדינה. הם נתקלו בהתנגדות אמריקנית קשה שבמהלכה כוחות צבא ארה"ב את מטוסי חיל האוויר, אשר השמידו את כלי השריון בהם השתמשו שכירי החרב הרוסים, וגרמו להם אבדות כבדות". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית