על רקע המתיחות: ביקור פתע של פוטין בסוריה

נשיא רוסיה פוטין הגיע לסוריה וביקר בכמה מתקנים של הצבא הרוסי. פוטין, שעתיד להגיע לביקור בישראל, הגיע לדמשק ונפגש עם בשאר אל אסד. רוסיה, שקיימה לאחרונה תמרון ימי משותף עם איראן, גינתה את החיסול של סולימאני

 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום (ארכיון): AP

על רקע המתיחות באזור המזה"ת בעקבות חיסול סולימאני, הגיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לביקור פתע בסוריה ונועד עם מקבילו הסורי בשאר אל-אסד. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר כי הנשיא הרוסי ביקר בכמה מתקנים של מוסקבה בסוריה וקיים בדמשק שיחות עם נשיא סוריה. פוטין צפוי להגיע לביקור רשמי בישראל בשבוע הבא.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

רוסיה גינתה את ההתקפה האמריקנית בעיראק וחיסול סולימאני. סרגיי לברוב, שר החוץ הרוסי, דיבר לאחר החיסול עם מקבילו האיראני, ג'וואד זריף, והביע את תנחומיו. "פעולות שכאלה על ידי ארצות הברית מפרות באופן בוטה את הנורמות של החוק הבינלאומי", אמר לברוב בשיחה, כך על פי דיווחים שונים בכלי תקשורת בין-לאומיים.

ביקורו של פוטין בסוריה מתקיים גם על רקע ההסלמה האחרונה שחלה בלחימה במדינה, בעיקר באזור אידליב. בחודש שעבר ניהלו כוחות צבא אסד, בגיבוי הכוחות הרוסים, התקפות נרחבות באזור אידליב נגד מעוזי המורדים. הלחימה בתקופה האחרונה הביאה למשבר פליטים נוסף, כאשר על פי הערכות, כרבע מיליון פליטים עזבו את בתיהם באזור אידליב ונסו לעבר הגבול עם טורקיה. נשיא טורקיה ארדואן הזהיר כי ארצו לא תוכל לקלוט זרם פליטים נוסף.

חיסול קאסם סולימאני – סיקור מיוחד

מהכטב"מ ועד טיל "אש הגיהינום": האמצעים לחיסול

הפריצה של סולימאני: מהעוני ועד צמרת השלטון

אחרי חיסול סולימאני: רוחות מלחמה במזה"ת

היורש בפיקוד כוח קודס: "עוד תראו גופות אמריקנים בכל המזה"ת"

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית