הזמנה ראשונה של "חץ דורבן" עבור נגמ"ש איתן

משרד הביטחון ביצע הזמנה ראשונה בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקלים מאלביט, עבור ייצור סדרתי של מערכת ההגנה האקטיבית לרק"מ העתיד. באיתן יותקנו פיתוחים מתקדמים נוספים ובהם גם טכנולוגיות של פרויקט "הכרמל"

 

נגמ"ש איתן עם מערכת "חץ דורבן". צילום: באדיבות אלביט מערכות

משרד הביטחון, באמצעות מנהל הרכש ומנהלת הרק"מ, חתם בימים האחרונים על הזמנה ראשונה לייצור סדרתי של מערכת ההגנה לרק"מ "חץ דורבן". המערכת שפיתוחה החל בתעש מערכות (כיום חלק מאלביט מערכות), זכתה לאחרונה במכרז ההגנה האקטיבית של מערכת הביטחון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

היקף ההזמנה הראשונה, שהוציאה יחידת המרכבה והנמ"ר של סגן ראש מנה"ר לרכש יבשה, נאמד ביותר מ-100 מיליון שקלים.  מערכת "חץ דורבן" תותקן על גבי הנגמ"ש הגלגלי הראשון "האיתן", שפיתחה מנת"ק במשרד הביטחון.

מאלביט נמסר כי במסגרת החוזה החברה תצייד את הנגמ”שים במערכות ההגנה האקטיביות מסוג Iron Fist Light Decoupled (IFLD). "מערכת 'חץ דורבן' עושה שימוש בחיישנים אלקטרו-אופטיים, מכ"ם מעקב, משגרים ואמצעי נגד כדי לנטרל איומים במרחק בטוח. מערכת 'חץ דורבן' מספקת כיסוי של 360 מעלות עבור איומים מטווח קצר הן בשטח פתוח והן בסביבה עירונית. רמת ביצועים גבוהה, ורסטיליות ונזק שיורי זניח, לצד ממדים ומשקל קטנים ואינטגרציה פשוטה של המערכת, הופכים את 'חץ דורבן' למערכת הגנה אקטיבית אופטימלית עבור כל רכב קרבי משוריין", נמסר מאלביט.

חיסול קאסם סולימאני – סיקור מיוחד

מהכטב"מ ועד טיל "אש הגיהינום": האמצעים לחיסול

הפריצה של סולימאני: מהעוני ועד צמרת השלטון

אחרי חיסול סולימאני: רוחות מלחמה במזה"ת

היורש בפיקוד כוח קודס: "עוד תראו גופות אמריקנים בכל המזה"ת"

זרוע איראנית: המיליציות השיעיות החזקות של עיראק

האיתן הוא רכב קרבי גלגלי משוריין, במשקל של כ-30 טונות, שמפותח על ידי מנהלת המרכבה והרק"מ. הכלי מבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר. האיתן יכלול עמדות נשק נשלטות, לרבות צריחון לא מאויש בעל תותח 30 מ"מ ואמצעי חישה ותצפית מתקדמים שיאפשרו אחיזת שטח טובה. באיתן יותקנו פיתוחים מתקדמים נוספים ובהם גם טכנולוגיות של פרויקט "הכרמל". האיתן יחליף את נגמ''שי M113 הוותיקים וייתן מענה לדרישות המבצעיות של צה''ל בשדה הקרב המודרני.

יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל חטיבת יבשה ותעש של אלביט מערכות, ציין: "אנו גאים להיות בעמדה המאפשרת לנו לספק לצה"ל יכולת מבצעית חשובה שכזו. חוזה זה מצטרף לעניין הגובר במערכת 'חץ דורבן' מצד צבאות מודרניים רבים, שמעוניינים לשפר את יכולות ההגנה של הרק"מ שלהם"

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית