דיווח: כוחות ארה"ב נערכים לסגת מעיראק

על רקע חיסול סולימאני, סוכנות אי.אף.פי דיווחה על מכתב שנשלח לבכיר בצבא העיראקי, ממנו עולה כי האמריקנים מכינים את השטח לקראת נסיגה. לטענת הסוכנות, בכירים משני הצדדים אישרו את הדברים. ארה"ב הרשמית הכחישה

טראמפ יסיג את הכוחות מעיראק? צילום: AP

יממה לאחר ההצבעה בפרלמנט העיראקי בעד הוצאת הכוחות הזרים מהמדינה, סוכנויות הידיעות אי.אף.פי ורויטרס דיווחו היום (ב') כי כוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב, הודיעו לצבא העיראקי כי הם נערכים ל"תנועה מחוץ לעיראק. הדיווחים בסוכנויות מסתמכים על מכתב שהגיע לידי סוכנות אי.אף.פי, שנשלח על ידי ראש מפקדת המשימה הצבאית של ארה"ב לעיראק, ויליאם סילי, לראש מפקדת המבצעים המשותפים בעיראק. שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, הכחיש את הדיווח ואמר כי לארה"ב אין תוכניות לנסיגה מעיראק.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במכתב צוין כי הכוחות ימוקמו מחדש במהלך הימים והשבועות הקרובים כדי להתכונן לתנועה החוצה מהמדינה. גורם ביטחוני אמריקני ובכיר ביטחוני עירקי אישרו כי המכתב היה אמיתי ונמסר, כך על פי דיווח באי.אף.פי.

כאמור, לאחר החיסול של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בעיראק, הפרלמנט העיראקי הצביע בעד החלטה הקוראת להפסיק את הנוכחות הצבאית הזרה במדינה. "מטרתה העיקרית של ההחלטה היא להביא להוצאת כ-5,000 חיילים אמריקנים שנמצאים באזורים שונים בעיראק", כך דווח בסוכנות הידיעות אי.פי.

חיסול קאסם סולימאני – סיקור מיוחד

מהכטב"מ ועד טיל "אש הגיהינום": האמצעים לחיסול

הפריצה של סולימאני: מהעוני ועד צמרת השלטון

אחרי חיסול סולימאני: רוחות מלחמה במזה"ת

היורש בפיקוד כוח קודס: "עוד תראו גופות אמריקנים בכל המזה"ת"

זרוע איראנית: המיליציות השיעיות החזקות של עיראק

ההחלטה של הפרלמנט העיראקי קוראת לסיום ההסכם במסגרתו שלחה וושינגטון כוחות לעיראק לפני יותר מארבע שנים, במטרה לסייע במאבק נגד דאעש. ההחלטה גובתה על ידי מרבית חברי הפרלמנט השיעים, המחזיקים ברוב המושבים. מחוקקים סונים וכורדים רבים לא הגיעו לישיבה, ככל הנראה מכיוון שהתנגדו לה.

בתוך כך, ארה"ב העבירה לאזרחיה הנמצאים בישראל אזהרת מסע. על פי הודעת השגרירות האמריקנית בישראל, "מתיחות מוגברת במזרח התיכון עלולה לגרום לסיכונים ביטחוניים עבור אזרחי ארה"ב בחו"ל. מתוך נקיטת  הזהירות הנדרשת, השגרירות מעודדת בתוקף את אזרחי ארה"ב להישאר ערניים ולנקוט צעדים מתאימים להגברת המודעות הביטחונית שלהם, שכן אירועי ביטחון, כולל ירי טילים, מתרחשים לעתים קרובות ללא אזהרה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית