מסמכים חדשים שופכים אור על היקף פרשת קיימברידג' אנליטיקה

"המסמכים מגלים על נתיבי הכסף האפל שמאחורי הפוליטיקה בארה"ב", נכתב בפרסום של הגרדיאן הבריטי. על פי הדיווח, המסמכים חשפו ניסיונות מניפולציה על מערכות בחירות בארה"ב, בריטניה, ברזיל ומדינות נוספות

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. צילום (ארכיון): AP

מסמכים חדשים שפורסמו במסגרת פרשת קיימברידג' אנליטיקה חושפים את הדרכים בהן סייעה החברה לממן פוליטיקאים מערביים, כולל בארה"ב ובריטניה, באמצעות רשתות של חברות קש. המסמכים פורסמו בחשבון הטוויטר של בריטני קייזר. בין היתר, חושפים המסמכים ניסיונות מניפולציה על מערכות פוליטיות בארה"ב, בריטניה, ברזיל, מלזיה וקניה. 

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"המסמכים שטרם פורסמו מכילים חומר שמצביע על כך שהחברה פעלה למען מפלגה פוליטית באוקראינה בשנת 2017, אפילו כשהיא נמצאת תחת חקירה כחלק מחקירתו של מולר והודעות דוא"ל שלפי קייזר, מתארות כיצד המשרד עזר לפתח 'תשתית מתוחכמת של חברות קש שנועדו להלבין כסף למטרות פוליטיות", נכתב בפרסום של Theguardian .

"ישנן התכתבויות דוא"ל בין התורמים הגדולים של טראמפ, שדנו בדרכים לטשטש את מקור התרומות שלהם באמצעות שורה של כלים פיננסיים שונים. המסמכים הללו חושפים את נתיב הכסף האפל שמאחורי הפוליטיקה בארה"ב. אותם נתיבים נפרסו במדינות אחרות בהן קיימברידג' אנליטיקה עבדה, כולל, בריטניה".  

על פי הפרסום, "יש עדויות לניסויים מטרידים על בוחרים אמריקנים, לנסות להשפיע עליהם באמצעות הודעות מאיימות, ולכוון לפגיעים ביותר שבהם. זו תעשיה עולמית שלמה שאינה בשליטה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית