דיווח: וואטסאפ דיווחה על כלי של NSO - ומרדף אחר חשוד בטרור הופסק

על פי פרסומים בכלי תקשורת אמריקניים, חברת המסרים המידיים, שנמצאת בבעלות פייסבוק, דיווחה למשתמשיה על כלי של חברת NSO. בעקבות כך, הופסק מרדף אחר אדם שרשויות אכיפת חוק חשדו כי הוא עוסק בטרור

 

אילוסטרציה: Bigstock

חוקרים אירופיים שעוקבים אחר חשוד בטרור המקושר לדאעש, טוענים כי הם היו קרובים לתפוס אותו עד שתוכנות הריגול שלהם בטלפון כבתה. מתברר כי WhatsApp, שנמצאת בבעלות פייסבוק, הודיעה ל-1,400 משתמשים, כולל החשוד, כי הטלפונים שלהם נפרצו על ידי "שחקן סייבר מתקדם", כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. החוקרים מספרים כי עקבו אחר החשוד באמצעות תוכנות ריגול של קבוצת NSO. חברת וואטסאפ טוענת כי אמצעי ריגול כאלה אינם חוקיים וכי היא הגנה על המשתמשים שלה. כך לפי פרסום של ה-Dailymail .

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, שירות אכיפת החוק עקב אחר החשוד מכיוון שחשש כי מדובר בגורם המתכנן פיגוע במהלך החגים. המעקב בוצע באישור שופט. "השקענו את כל המאמצים שלנו להשתמש במוצר הזה כדי לראות מה הוא עושה, לאיזה מסגד הוא הולך, מי מדבר איתו, האם דאעש מתפשט במדינות שכנות", אמרו מקורות בפרסום.

אולם, ב- 29 באוקטובר, וואטסאפ העבירה הודעה לאלפי משתמשים, כולל עיתונאים ופעילים, כדי לספר להם על הפריצה ותוכנת הריגול בטלפון של החשוד הפסיקה לעבוד. "שיטות הפריצה המתוארות בתביעה שלנו נגד קבוצת NSO אינן חוקיות", אמרה וואטסאפ לוול סטריט ג'ורנל.

חברת NSO מצידה טוענת כי הטכנולוגיה "מורשית רק, כפתרון כדין, לסוכנויות ביון ואכיפת חוק ממשלתיות למטרה היחידה של מניעה וחקירה של טרור ופשעים חמורים", מסרה החברה לוול סטריט ג'ורנל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית