הרמטכ"ל כוכבי הכריע: יקודם שילוב נשים בשריון

טרם הדיון בבג"ץ על שילוב נשים, הודיע הרמטכ"ל כי הצבא ימשיך בקידום פיילוט הטנקיסטיות. הוא הדגיש כי ישנם פערים מסוימים וקבע קריטריונים ופעילות להמשך, שתצא לפועל כבר השנה. "יש רצון עז לשלב נשים", הדגיש דובר צה"ל

 
הרמטכ"ל כוכבי הכריע: יקודם שילוב נשים בשריון

אילוסטרציה: מתוך אתר צה"ל

על רקע הפיילוט המוצלח שנערך בחיל והעתירות שהוגשו לבג"ץ בדרישה לאפשר שירות נשים בשריון, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי החליט שיש לקדם את שירות הנשים בחיל. דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר היום (א') בשיחה עם הכתבים הצבאיים: "התרומה של נשים לצה"ל היא אדירה. הנחיית הרמטכ"ל היא שבכל מקום שבו ניתן לשלב נשים הן ישולבו". על דובר צה"ל הרמטכ"ל קבע קריטריונים לשילוב נשים: אפקטיביות המבצעית, שוויון הזדמנויןת ובריאות הנשים.

מדובר בהחלטה אסטרטגית חשובה, שקובעת למעשה כי תהיינה נשים בשריון, גם אם באופן הדרגתי. זו החלטה משמעותית ראשונה של צה"ל בתקופת כוכבי בנושאי צבא חברה, אך סביר שאם לא היה מחליט כך, בג"ץ היה כופה עליו. כך נכון שהצבא לקח יוזמה והחליט בעצמו.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"הייתה סדרת דיונים ארוכה ומפורטת שהוביל הרמטכ"ל עם קציני שריון ורפואה ראשיים והיוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים) כדי לבחון את שילוב הנשים. ביררנו לעומק את תוצאות הפיילוט. עברנו כשירות כשירות", אמר תא"ל זילברמן.  

הרמטכ"ל כוכבי קבע כי הפיילוט הצביע על פוטנציאל ממשי לשירות נשים בשריון, אך הדגיש כי ישנם פערים מסוימים. "כדי לקבל החלטה ארוכת שנים נכון להמשיך לשילוב נשים בטנקים במשימת הגנת גבולות. נמצאו ארבעה פערים: 1. גודל המדגם ומספר המסיימות. התחלנו עם 15 וזה מדגם לא גדול. סיימנו עם שני שליש. 2. הארכנו ב-6 שבועות את הפיילוט מעבר למתוכנן. 3. פערים מקצועיים במהלך ההכשרה - היכון לירי, טעינת פגזים ופריסת זחל. הפערים נבעו מיכולת הרמת משאות כבדים. 4. דימוי מציאות מבצעית בזמן המוגבל שבה היו. הנשים היו ארבעה חודשים בלבד. לא למדנו על מארב ממושך של טנק. לא בדקנו עד הסוף את השהייה בקו", ציין דובר צה"ל.  

חיסול קאסם סולימאני – סיקור מיוחד

מהכטב"מ ועד טיל "אש הגיהינום": האמצעים לחיסול

הפריצה של סולימאני: מהעוני ועד צמרת השלטון

אחרי חיסול סולימאני: רוחות מלחמה במזה"ת

היורש בפיקוד כוח קודס: "עוד תראו גופות אמריקנים בכל המזה"ת"

זרוע איראנית: המיליציות השיעיות החזקות של עיראק

תא"ל זילברמן ציין כי הצבא ממשיך לשלב הבא בפרויקט: קבענו תנאי סף לגובה ומשקל שיאפשרו יכולות פיזיות חזקות; נרחיב את היקף הלוחמות, כאשר ההערכה היא הגדלה בסדר גודל של פי שניים בהיקף הפיילוט; ההכשרה תהיה מותאמת לנשים בתזונה, רפואה; הטנקים יכללו נשים בלבד; ההכשרה בבסיס שיזפון של חיל השריון. הפעילות תהיה באוגדה 80 בגבול המצרי.

בצה"ל הדגישו כי יואץ התכנון לנושא כבר ב-2020 ויגויסו נשים לפרויקט כבר בשנת העבודה הזו. בתום הפעילות, אומרים בצבא, יתקבלו החלטות להמשך על בסיס צורכי צה"ל.

תא"ל זילברמן אמר כי המהלכים צפויים לשחרר פלוגה של טנקיסטים גברים מהגבול המצרי לגזרות אחרות. "אנחנו מרחיבים את היקף המוכשרות, את היקף ההכשרה ואת משך הפעילות המבצעית שלהן. האמירה של הרמטכ"ל כאן היא ברורה", אמר תא"ל זילברמן.  

"חשוב לנו להבטיח שבריאות הלוחמות מובטחת. נשים נפצעות בצה"ל מעט יותר מגברים אבל שיעור הנשר זהה. נודיע את העקרונות האלה לבג"ץ. או שתתייתר העתירה או שבג"ץ יכריע. יש לנו רצון עז לשלב הנשים מהפיילוט", הדגיש דובר צה"ל.

אולי יעניין אותך גם