אחרי חיסול סולימאני: רוחות מלחמה במזה"ת

בכירי איראן ובנות הברית שלה באזור הבטיחו לנקום את מותו של קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארה"ב. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה: "ננקום את מותו ונמשיך ללכת בדרכו". מדינות מערביות, בראשן ארה"ב, קראו לאזרחיהן לצאת מעיראק

 

נסראללה וחמינאי. הבטיחו לנקום את מותו של סולימאני (מימין)

אחרי החיסול הדרמטי של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, על ידי ארה"ב, טהרן ובנות בריתה מבטיחות נקמה. על רקע איומים אלה, קראו נציגויות של מדינות מערביות, בראשן ארה"ב, להוציא את אזרחיהן מעיראק. משרד החוץ הרוסי הוציא הודעה רשמית על החיסול: "המעשה יוביל למתחים נוספים במזה"ת". ראש ממשלת עיראק אמר כי ההתנקשות בסולימאני עלולה להביא למלחמה כוללת באזור. 

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי חיסול מפקד כוח קודס יכפיל את המוטיבציה של ההתנגדות נגד ארצות הברית וישראל, כך דווח בטלוויזיה הממלכתית של איראן. "כל האויבים צריכים לדעת שג'יהאד ההתנגדות יימשך במוטיבציה כפולה, וניצחון מצפה ללוחמים במלחמת הקודש", אמר חמינאי בהצהרה ששנא בטלוויזיה, בה הכריז על שלושה ימי אבל לאומיים.

נשיא איראן, חסן רוחאני, תקף את ארה"ב וכינה את המעשה "פחדני", שמוכיח את חולשתה של ארצות הברית באזור. מותו של סולימאני יגביר את ההתנגדות של איראן להתפשטותה של אמריקה ולהגן על הערכים האסלאמיים שלנו. ללא ספק, איראן ומדינות אחרות המחפשות חופש באזור ינקמו", אמר רוחאני בהצהרה. "ממשל טראמפ בחר בדרך העימות עם איראן", הוסיף רוחאני.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הבטיח גם הוא לנקום: "גנרל סולימאני היה בכיר ציר ההתנגדות לארה"ב וישראל. אנחנו נמשיך בדרכו ונניף את דגלו בכל קרב. נקמה היא דרך אחראית להגיב לחיסול ומעשה של התנגדות".

הכתבות כי נקראות באתר:

כוח חדש בצה"ל: היחידה הרב-ממדית

המלחמה הכלכלית בטרור: אין אכיפה לצווי התפיסה

חרף בעיות התקציב: הסכם רכש תחמושת לצה"ל

דיווח: ה-CIA פיתח מערכת להגבלת שימוש בנשק אמריקני

תעלומה בארה"ב: ה-FAA חוקרת תנועת כטב"מים לא מזוהים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית