בעיות מימון? פרטנר רוצה למכור מניות לציבור

מצב שוק התקשורת הישראלי מקשה על חברות הסלולר לממן פיתוח תשתיות כמו סיבים ורשת דור 5. אחת הדרכים בהן בחרה פרטנר למימון השקעות אלו היא מכירת מניות לציבור

בעיות מימון? פרטנר רוצה למכור מניות לציבור

bigstockphoto

פרסום של חברת פרטנר לבורסה חושף כי החברה רוצה למכור מניות לציבור תמורת 250 מליוני ש"ח. לאחר המכירה, חמישה אחוזים מהחברה צריכים להשאר בידי גורם ישראלי גם לאחר המכירה. נכון לכתיבת שורות אלו, החברה נסחרת בערך של כ2.5 מיליארדי ש"ח בבורסה. כלומר, מדובר ככל הנראה במכירה של כ10 אחוזים ממניות החברה.

נזכיר כי כ-30 אחוזים מהחברה נמצאים בידי כונס נכסים בשם עו"ד אהוד סול שמונה לנהל את חלקה של ס.ב ישראל טלקום בע"מ בפרטנר. מדובר במחזיק המניות הגדול ביותר בחברה שגם קיבל אישור ממשרד התקשורת להפעיל בעצמו אמצעי שליטה בחברה.

על פי דיווח בכלכליסט, החברה מנמקת את ההנפקה בצורך לחזק את מבנה ההון, לעמוד בהשקעות בדור החמישי בסלולר, בטלוויזיה ובהמשך פריסת הסיבים. "נזכיר שדירקטוריון פרטנר אישר לחברה לפני כשנה וחצי לרכוש חזרה מניות מהציבור בהיקף של 200 מיליון שקל, בתהליך רכישה עצמית, השקול להליך של חלוקת דיבידנד ומחייב את הדירקטוריון לבחון שבידי החברה יש את כל האמצעים לממן את השקעותיה ואת החזרי החוב שעליה לבצע", כותבים בפרסום.

"קשה לחמוק מהתחושה שהרכישה העצמית אותה אישר הדירקטוריון בזמנו נעשתה מתוך כוונה לרצות את בעל השליטה היוצא בחברה, חיים סבן. [...] מהלך הרכישה העצמית הביא בזמנו לעלייה נאה בערך מניות פרטנר אבל עם הפסקתו, חזרה המניה לרדת ושבה לערך שבו הייתה טרם הרכישה."

מכירת המניות מותנית באישור משרד התקשורת. טרם התקבלה תגובת המשרד.