הסדר בין מערכת הביטחון למשרדי הממשלה: טורבינות יוקמו בצפון

נציגי משרדי האנרגיה, הביטחון, האוצר ורשות החשמל חתמו על הסכם שיאפשר הקמה של מאות טורבינות רוח בצפון הארץ, אזור בו נמצאים מתקנים רבים של צה"ל. המשרדים יממנו במשותף פיתוח טכנולוגי בעלות של כ-250 מיליון שקלים, שיאפשר את הקמת הטורבינות, תוך שמירה על צרכי הביטחון

 

אילוסטרציה: Bigstock

משרדי הביטחון, האנרגיה, האוצר ורשות החשמל חתמו אתמול (ד') על הסכם למימון פיתוח מענה טכנולוגי, שיאפשר פיתוח אנרגיות מתחדשות ואת הקמתן של חוות טורבינות רוח במרחב הצפון. באזור הצפון נמצאים שטחי אש רבים של צה"ל ואזורים רבים שנמצאים בשליטת צה"ל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ממשרדי הממשלה נמסר כי "מדובר בצעד הכרחי וחיוני לקידום תחום אנרגיית הרוח בארץ. פיתוח הפתרון הטכנולוגי נאמד בכ-250 מיליון ש"ח וימומן במשותף על ידי משרדי האוצר, האנרגיה והביטחון. ההסכם יאפשר לקדם מספר פרויקטים בצפון, הנמצאים בשלבי תכנון ואת הוצאתם לפועל בשנים הקרובות".  

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, התייחס לפרויקט ואמר: "משרד הביטחון רואה חשיבות רבה בקידום פרויקטים של אנרגיה מתחדשת. מתוך ראייה מאפשרת, השקענו משאבים רבים בקידום ההסכם ויחד עם צה"ל הסכמנו לקחת סיכונים מחושבים, כדי לאפשר את מימושו. המענה הטכנולוגי שגיבשנו יוצר את האיזון הנכון בין צרכי הביטחון לצרכי משק האנרגיה והגנת הסביבה. אנו מברכים על ההסכם ונפעל ליישומו".

מנכ"לי משרד הביטחון והאנרגיה חותמים על ההסכם. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי: "משרד האנרגיה פועל בכל האמצעים על מנת לקדם את האנרגיות המתחדשות בישראל. קידום אנרגיות מתחדשות דורש התמודדות עם אתגרים רבים וביניהם ביטחוניים, כלכליים ותכנוניים. ההסכם שנחתם מסיר מהשולחן את אחד הקשיים המרכזיים שעמדו בפני ענף זה. ההסכם מהווה ציון דרך משמעותי בדרך להשגת היעדים שקבע שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, לקראת 2030. אנרגית הרוח תצטרף לאנרגית השמש ולגז הטבעי ליצירת משק חשמל המבוסס אנרגיה ישראלית ונקיה". 

פרויקט סיכום עשור מיוחד:

בין מלחמות לכלכלה: נבחרי העשור בישראל

העשור הביטחוני של ישראל בתמונות

כסף, טכנולוגיה והשפעה: אנשי העשור בעולם

עשור בתמונות: המחאות עיצבו את העולם

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית