מפקד חיל האוויר: "תקיפת ארה"ב בעיראק – פוטנציאל לתפנית"

אלוף עמיקם נורקין דיבר בוועידה של העיתון כלכליסט שעסקה בתחזיות לשנת 2020, והתייחס לתקיפה האמריקנית נגד כוחות מיליציה פרו-איראניות בעיראק ובסוריה. "העליונות האווירית היא מפתח ליציבות אזורית", אמר מפקד חיל האוויר

 

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין במסדר הכנפיים האחרון. צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, התייחס היום (ג') לתקיפה האמריקנית בעיראק ובסוריה ולתחזיות הביטחוניות לשנה הבאה. אלוף נורקין אמר בוועידת התחזיות ל-2020 של כלכליסט: "התקיפה של חיל האוויר האמריקני לפני יומיים בעיראק היא פוטנציאל תפנית".

ארה"ב הודיעה השבוע כי תקפה יעדים של מיליציה פרו-איראנית בעיראק, בתגובה לתקיפה שבוצעה נגד כוחותיה במסגרתה נהרג אזרח אמריקני. "בתגובה לתקיפות חוזרות ונשנות של גדודי חיזבאללה על בסיסי כוחות הקואליציה בעיראק, כוחות צבאיים ביצעו תקיפות מדויקות נגד חמישה מתקנים של הארגון בעיראק ובסוריה", כך נמסר על ידי הפנטגון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בכירי הביטחון והממשל האמריקני התייחסו אתמול לתקיפות, והגדירו אותן מוצלחת. ארה"ב הזהירה לאחר התקיפה כי היא "עדיין יכולה לנקוט פעולות נוספות  באזור כדי להגן על האינטרסים שלה".

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אמר לכתבים לאחר שתדרך את הנשיא דונלד טראמפ: "לא נסבול פעולות של המשטר באיראן שמעמידות בסכנה גברים ונשים אמריקנים". שר ההגנה מארק אספר כינה את ההתקפה מוצלחת, אך הדגיש כי טראמפ אמר כי ניתן יהיה להוציא לפועל תגובה צבאית נוספת אם יהיה בכך צורך. "דנו עימו באפשרויות אחרות שקיימות. ננקוט בפעולות נוספות ככל שיידרש כדי להבטיח את הגנתנו, ונרתיע פעולות נוספות מצד מיליציות פרו-איראניות או מאיראן", אמר אספר.

מפקד חיל האוויר אמר עוד בוועידה כי ״אנחנו נמצאים בתקופה של השתנות שמעליה האיום האיראני שכולם מכירים את מאפייניו, כולל הגרעין. בזירה הצפונית עומד מולנו בשנה האחרונה מערך קרקע-אוויר מהמתקדמים בעולם S-300 ו-S-400. המזרח התיכון שהיה כשהתגייסתי הוא לא אותו מזרח תיכון שאני רואה היום. המדינות השתנו, חלקן לא יחזרו להיות מה שהיו. העליונות האווירית היא מפתח ליציבות אזורית״.

 

פרויקט סיכום עשור מיוחד:

בין מלחמות לכלכלה: נבחרי העשור בישראל

העשור הביטחוני של ישראל בתמונות

כסף, טכנולוגיה והשפעה: אנשי העשור בעולם

עשור בתמונות: המחאות עיצבו את העולם

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית