הצבא האמריקאי אוסר על שימוש בTikTok

מחשש שהיישום מהווה סיכון סייבר, החליטו במשרד ההגנה ובצבא האמריקאי לאסור על שימוש בו

tiktok.com

אפליקציית TikTok, לשעבר מיוזיקלי, נאסרה לשימוש בצבא האמריקאי. ההחלטה הגיעה לאחר איסור דומה במשרד ההגנה האמריקאי, כך לפי פרסום של military.com. "זה נחשב לאיום בסייבר," אמרה סא"ל רובין אוצ'ואה, דוברת הצבא, ל- Military.com. "אנחנו לא מאפשרים את זה בטלפונים ממשלתיים."

רק לפני כחודשיים, השתמש הצבא ב- TikTok ככלי יעיל להגיע לצעירים מדור הZ אפילו כשמחוקקים ביקשו לבחון ביקורת של אפליקציית הווידיאו, הנמצאת בבעלות בייט-דאנס בבייג'ינג. בסוף אוקטובר ביקשו הסנאטור טום קוטון וצ'אק שומרלחקור האם TikTok מהווה סיכון ביטחוני לאומי לארצות הברית.

החל מאמצע דצמבר החל הצבא לייעץ לחיילים להפסיק להשתמש ב- TikToK בכל הטלפונים שבבעלות הממשלה. חיל הים האמריקני הציג לאחרונה הנחיות דומות, האוסרות את השימוש ב- TiKTok בטלפונים ממשלתיים. ההיפוך במדיניות השימוש ב- TikTok מגיע לאחר פרסום הודעת מודעות סייבר ב- 16 בדצמבר, המזהה את "TikTok כבעל סיכוני ביטחון פוטנציאליים הקשורים לשימוש", כך על פי ההודעה.

אתר Military.com פנה לחיל הים ולחיל האוויר לבדוק אם הם שיחררו הנחיות דומות בהן מעורבת TikTok אך לא התקבלו תגובות. השירותים הביטחוניים אינם יכולים לאסור על עובדים להשתמש ב- TiKTok בטלפונים האישיים שלהם, אולם הצבא ממליץ לחברי השירותים לנקוט בזהירות אם הם מקבלים הודעות טקסט אקראיות או לא מוכרות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית