יפן תשלח משחתת ולוחמים למפרץ כדי להגן על מכליות נפט

המדינה הודיעה כי תשלח כוח ימי להגנה על האינטרסים שלה באזור המפרץ. עם זאת, הדגישו ביפן כי אין מדובר בהצטרפות של המדינה לקואליציה של ארה"ב להגנה על נתיבי השיט

 

אניה במפרץ הפרסי. צילום: Bigstock

יפן אישרה בסוף השבוע תוכנית לשיגור כוח ימי של לוחמים למזרח התיכון כדי להבטיח את שלומן של מכליות נפט המעבירות נפט מחצי האי ערב ליפן. זו אחת הפעמים הראשונות שיפן מציבה כוח צבאי מחוץ לגבולותיה מאז מלחמת העולם השנייה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מזכיר ממשלת יפן הודיע כי הצעד ננקט נוכח עליית המתח במזרח התיכון, "ויש צורך לחזק את מאמצי איסוף המידע שלנו". המזכיר יושיהידה סוגה הדגיש כי חשוב להבטיח חופש שיט לאניות יפניות. מפיקות הנפט במזרח התיכון מספקות 80 אחוזים מתצרוכת הנפט של יפן.

הכתבות הכי נקראות באתר:

הרמטכ"ל: "האפשרות לעימות לא מוגבל מול איראן קיימת"

טיל היפר סוני רוסי בעל יכולות גרעין הפך מבצעי

דיווח ערבי: "מיליציה פרו-איראנית מסתירה משלוחי טילים מטהרן"

סוכן להשכיר: סוכנויות מודיעין פרטיות בעולם

מסר מאיים לקים: כוחות קומנדו "לכדו" בכיר צפון קוריאני

למרות שיפן היא בת ברית של ארה"ב, משלוח הכוח היפני למפרץ איננו חלק מהקואליציה שמקימה ארה"ב להגנת מעברי המים נוכח איומים איראניים, והמשחתת היפנית לא תפליג במצרי הורמוז, שם פועלת הקואליציה.

העיתון הבריטי אינדיפנדנט דיווח כי התכנית היפנית היא לשלוח למפרץ עומן, לים הערבי, לים סוף, למצרי באב אל מנדב ולמפרץ עדן כוח של 260 לוחמים על סיפון משחתת וכן זוג מטוסי P-3C ORION לאיסוף מודיעין. שר ההגנה היפני טארו קונו הוציא צו המורה ללוחמים ולכוח הימי להתחיל להתכונן למבצע המתוכנן לתחילת השנה הבאה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית