פרויקט מורשת יחידה 504 זכה בפרס ראש אמ"ן לחשיבה יוצרת

מדובר בפרויקט של העברת מיליוני מסמכים הקשורים ליחידה 504, והפיכתם לארכיון גדול ממנו נגזרים מחקרים שונים על היחידה המסווגת

נציגי הפרויקט ( מימין לשמאל): תא"ל (מיל') גדי זהר, ראש העמותה, אל"מ (מיל') שמוליק מוראד, מנהל הפרויקט, פרופ' אל"מ (מיל') יגאל שפי, יועץ הארכיון למודיעין, רס"ן א' נציג היחידה וליאת אחיעזר, מנהלת הפרויקט בארכיון צה"ל. צילום: דובר צה"ל

 

במשך שנים ניתנת הוקרה שנתית בפרס ראש אמ"ן לעידוד החשיבה היוצרת והתרומה המודיעינית ע"ש אל"מ עוזי יאירי ז"ל. יאירי היה מפקד סיירת מטכ"ל, מח"ט הצנחנים וסגן רח"ט מחקר, אשר נפל בקרב עם מחבלים במלון סבוי בת"א ב-1975.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

השנה הוענקה תעודת הערכה מיוחדת על תרומה ייחודית בתחום שימור והנחלה של המורשת המודיעינית. התעודה הוענקה לשילוב יוצא דופן של יחידה 504, עמותת מודיעין 10 של בוגרי היחידה וארכיון צה"ל ומערכת הביטחון. העמותה לקחה על עצמה לגנוז את המסמכים בארכיון ועשרות מתנדבים של העמותה תורמים אלפי שעות עבודה בהתנדבות. מדובר ביותר מ-40 אלף תיקים, מיליוני מסמכים, מדיה מסוגים שונים, תצ"א ועוד. על בסיס החומרים שנגנזו עורכים המתנדבים מחקרים וסיכומים שהופכים לתשתית המורשת של היחידה ומוטמעים בקורסים ובפעילויות ביחידה.

בעקבות מיזם זה הורה ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, לבצע תהליך מסודר של גניזת ארכיוני כל היחידות וביצוע מחקרי מורשת והטמעתם. המודל שפיתחו הזוכים - עמותת מודיעין 10, יחידה 504 וארכיון צה"ל - יכול לשמש יחידות נוספות בחיל ובכלל צה"ל.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית