"נחזק את חיל האוויר ליכולת התקפית חסרת תקדים"

במתכונת מצומצמת עקב מזג האוויר הסוער, קיבלו בוגרי קורס טיס 179 את כנפי הטיס. שר הביטחון בנט: "זרוע חיל האוויר תהיה ארוכה יותר". מפקד החיל אלוף עמיקם נורקין על האיומים האזוריים: " הטייסות כולן נמצאות במוכנות גבוהה"

 
"נחזק את חיל האוויר ליכולת התקפית חסרת תקדים"

מפקד חיל האוויר אלום עמיקם נורקין מעניק את כנפי הטיס. צילומים: דובר צה"ל

אחרי העברתו למתכונת מצומצמת בעקבות מזג האוויר הסוער, טקס "מסדר כנפיים" התקיים היום (ד') בבסיס חיל האוויר בחצרים. בטקס, הנערך השנה בסימן 70 שנה לבית הספר לטיסה, הוענקו כנפי הטיסה לבוגרי קורס הטיס, מחזור 179.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר בטקס כי ישראל עומדת להעצים בשנים הקרובות את כוחות של חיל האוויר: "חיל האוויר שלנו הוא מהטובים בעולם. לא רק בגלל המטוסים המעולים שלו, אלא גם ובעיקר בגלל האנשים המרכיבים אותו. כל אחד ואחד מכם הוא שותף לעליונות האווירית של ישראל. אתם נושאים באחריות לדבר הקדוש שנקרא ביטחון ישראל. בשנים הקרובות אנו נחזק את עוצמתו של החיל האוויר ליכולת התקפית חסרת תקדים: יותר קטלני, יותר מדויק ובעל זרוע ארוכה יותר, עוצמתית יותר ולטווחים רחוקים יותר".

"בוגרי קורס טיס 179", אמר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בטקס, "ראינו אתכם בכל השלבים, העמדנו אתכם במבחנים רבים, ולמדנו כיצד אתם מתמודדים עם מצבים מורכבים. ראינו, למדנו וקבענו- אתם ראויים להיות טייסים בחיל האוויר הישראלי. אני מעריך אתכם מאוד ואני גאה בכם מאוד. בוגרי מחזור 179 - אתם הטובים שבטייסים. ענדו בגאווה את הכנפיים, וזכרו שגאווה אינה היפוכה של צניעות. ענדו את הכנפיים ואיתן את תכונות הקצין והטייס - דוגמה אישית, מופת וערכים. אני מעריך אתכם מאוד, אני גאה בכם מאוד, אני סומך עליכם- מאוד. ועכשיו, עלו למטוס, עלו למסוק, טוסו לשלום ושובו בשלום, חג חנוכה שמח".

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, התייחס לפעולות השונות של החיל בתקופה האחרונה: "אתם עומדים להצטרף לחבריכם שעמדו כאן בשנים האחרונות ועתה הם פועלים במגוון חזיתות. לנבחרת הזו אתם מצטרפים. נבחרת לוחמים שחבריה חילצו בדיוק לפני שנה את הכוח המיוחד מעזה, תקפו בחזית ובעומק הזירה הצפונית כדי למנוע התבססות אויב בקרבת הגבול, ופעלו כתף אל כתף עם פיקוד הדרום במבצע 'חגורה שחורה'. במבצע הזה - שברנו שיא של דיוק בתכנון ובביצוע. פגענו במחבלים רבים בדרכם לשגר רקטות וטילים, תקפנו תשתיות והגנו על תושבי הדרום. אני גאה במקצועיות בה הדברים נעשו - הן בפיקוד הדרום והן בחיל האוויר. זו פעולה משותפת הנסמכת על אמון הדדי. זו לא תרבות 'סמוך', זהו תהליך איכותי ומקצועי בו שני הצדדים סומכים אחד על השני. זה נכון בהצלחות, וזה נכון גם כשקורות טעויות".

"גם אתם, בוגרים, תהיו שם", המשיך מפקד חיל האוויר, "ואני יודע שגם אתם תפגינו את אותה נחישות ומקצוענות. בעודנו עומדים כאן, טייסות החיל כולן נמצאות במוכנות גבוהה, סוללות ההגנה האווירית פרוסות בגבולות - והחיל כולו דרוך ומוכן. הישגי השנה האחרונה - הן מקור לגאווה עבורי. הרחבנו את מעטפת הביצועים האווירית, העמקנו את השותפות עם גופי צה"ל השונים וחיזקנו את הקשרים עם חיילות האוויר מהעולם. האתגרים שבפתח הם סיבה טובה לעבודה קשה ובלתי מתפשרת של המשרתים בחיל האוויר. אני יודע שנעמוד בפני אתגרים מורכבים. אני גם יודע שנוכל להם".

הכתבות הכי נקראות באתר:

יחסים במשבר? טורקיה בונה גוררת עבור נמל ישראלי

סגירת מעגל: מכרז המל"טים המסווג בו זכתה רפאל

פוטין במסר מאיים: "רוסיה מובילה בפיתוח נשקים אסטרטגיים"

"תנאים טובים יותר מול עזה": ממצאי תחקיר מבצע "חגורה שחורה"

ים מתוח: העימותים במפרץ הפרסי עולים מדרגה

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות