דיווח: "דאעש מתארגן מחדש בעיראק"

גורמים בכירים כורדיים ומערביים מעריכים כי הארגון בונה את כוחו מחדש באזורים שונים בעיראק. "הלוחמים שלהם טובים יותר היום ויש להם כסף", אמר בכיר כורדי

 

עמדת ירי בעיראק. צילום: AP

גורמי מודיעין כורדיים ומערביים טוענים כי ישנן אינדיקציות מתגברות לכך שארגון דאעש מבצע ארגון מחדש בעיראק, שנתיים לאחר שאיבד את שארית שטחו במדינה. כך דווח ב-BBC. "הלוחמים כיום מיומנים ומסוכנים יותר מאל-קאעידה", כך על פי להט טלבאני, גורם כורדי בכיר שהתראיין לכתבה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"יש להם טכניקות טובות יותר, טקטיקות טובות יותר והרבה יותר כסף. הם מסוגלים לקנות כלי רכב, כלי נשק, אספקת מזון וציוד. מבחינה טכנולוגית הם מנוסים יותר. קשה יותר להתמודד אתם. הם כמו אל-קאעידה על סטרואידים", אמר הגורם.

לפי הגורם, מדובר בארגון שכבר לא רוצה לשלוט על טריטוריה כדי להימנע מלהיות מטרה. במקום זאת - כמו קודמיו באל-קאעידה - הקיצונים ירדו למחתרת, ונמצאים בהרי המרין בעיראק. טלבאני אמר כי "זה המרכז של דאעש ברגע זה. זהו רצף ארוך של הרים, וקשה מאוד לצבא העיראקי לשלוט בו. יש הרבה מסתורים ומערות. יש כיום שטח עצום שהוא שטח הפקר בצפון עיראק, בו מפטרלים רק אנשי דאעש".

הקצין הכורדי הבכיר סרוואן ברזאני אמר ל-BBC: "אפשר לראות את התנועה של דאעש ואת הפעילויות. על פי דיווחי המודיעין של הפשמרגה". דאעש התחזק באזור לאחרונה על ידי כמאה לוחמים שחצו את הגבול מסוריה, כולל כמה זרים עם חגורות התאבדות. גורמי מודיעין כורדיים מעריכים כי דאעש כולל 10,000 איש בעיראק. מתוכם בין 4,000 ל- 5,000 לוחמים, ומספר דומה של תאים רדומים.

לעומתם, האמריקנים טוענים כי הצבא העיראקי וכוחות הפשמרגה מיומנים יותר. על פי וויליאם סילי, מפקד כוח המשימה בעיראק, כוחות אלה ערוכים יותר מאשר בשנת 2014, כאשר דאעש כבש שליש מעיראק. "מאמצע אוקטובר עד אמצע נובמבר השנה, ביצע צבא עיראק 170 פעולות והשמיד כמעט 1,700 רכיבים למטעני חבלה מאולתרים", אמר קצין האמריקני.

לדבריו, לוחמי דאעש מסתתרים כעת במערות ובמדבר "בתנאים שאיש לא יכול להתמודד איתם יותר מדי זמן, והם אינם יכולים לנוע במצבים גדולים. הכוח הגדול ביותר שראיתי בחצי השנה שלי כאן הוא 15 לוחמים".

הכתבות הכי נקראות באתר:

יחסים במשבר? טורקיה בונה גוררת עבור נמל ישראלי

סגירת מעגל: מכרז המל"טים המסווג בו זכתה רפאל

פוטין במסר מאיים: "רוסיה מובילה בפיתוח נשקים אסטרטגיים"

"תנאים טובים יותר מול עזה": ממצאי תחקיר מבצע "חגורה שחורה"

ים מתוח: העימותים במפרץ הפרסי עולים מדרגה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית