הרמטכ"ל: "האיומים עלינו ממשיכים להתפתח"

הרמטכ"ל הדליק נר שלישי של חנוכה יחד עם חיילי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, והזהיר מפני האיומים להם נותנים אנשי המערך מענה. "יש יחידות שהתרומה המידית שלהן מובהקת למשימת ההגנה והניצחון", אמר רא"ל כוכבי

 

הרמטכ"ל אביב כוכבי עם אנשי מערך ההגנה האווירית. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ביקר היום (ג') במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, נפגש עם מפקדי ולוחמי המערך, שוחח עימם והדליק איתם נר שלישי של חנוכה. כוכבי התייחס בדבריו לחיילים לאיומים עמם מתמודד המערך ולהתפתחות ההתקפית של האויב.

״קודם כל אני שמח להיות פה. יש יחידות שהתרומה המידית שלהן מובהקת וכל כך ברורה למשימה שבשבילה כולנו משרתים בצה״ל - משימת ההגנה ומשימת הניצחון, ואתם עושים את זה על בסיס יום-יומי. אתם לא צריכים אותי כדי שאני אגיד לכם שהפעולה שלכם וההיערכות שומרת על עם ישראל", אמר כוכבי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"מערך ההגנה האווירית", המשיך הרמטכ"ל, "הפך להיות מערך שאי אפשר להפחית בחשיבות שלו בעשור האחרון. לא בגלל שהוא גדל, אלא בגלל שהאיום של האויבים שלנו גדל והתפתח וממשיך לגדול ולהתפתח, וכתוצאה מזה גם אנחנו השתנינו והתאמנו את עצמו לאתגר. מעריך אתכם, תודה רבה ומאחל לכולכם חג שמח".

מפקד מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר תא"ל רן כוכב, שסייר יחד עם הרמטכ"ל בביקור, אמר: ״ההגנה האווירית היא חלק מההגנה הרב-ממדית שמהווה בסיס איתן למהלומות ולתמרון, אשר יביאו יחד לניצחון בכל קרב, מפגש, מערכה ומלחמה".

"אצלנו בהגנ״א", הדגיש תא"ל כוכב, "תוכלו לפגוש את הדברים הבאים: לוחמות ולוחמים, מהעיר והכפר, נגדים מקצועיים ולוחמים יוזמים, מפקדים מובילים וטכנאים רציניים. אנחנו נלחמים בעזרת מערכות נשק ישראליות כחול לבן, גאוות העם והמולדת וגם השילוב מנצח בין אדם, רוח ומכונה".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית