יחסים במשבר? טורקיה בונה גוררת עבור ישראל

על פי פרסום באתר משרד התחבורה, החלה בנייתה של גוררת עבור נמל חדרה. כלי השיט נבנה במספנה בטורקיה ועלותו נאמדת בכ-20 מיליון דולר. זאת, על רקע המהלכים של טורקיה בתחום האנרגיה במזרח הים התיכון

 

נמל חדרה. צילום: מתוך ויקיפדיה. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:WikiAir_Flight_IL-13-02_1057.JPG

בימים אלה החלה בניית גוררת חדשה עבור נמל חדרה, נמל השירות הימי של תחנת הכוח "רבין", במספנת Med Marine הנמצאת בעיר ארגלי בטורקיה (לחוף הים השחור, כ-350 ק"מ מאיסטנבול). כך לפי דיווח של משרד התחבורה. עלות ספינה גוררת נאמדת בכ-20 מיליוני דולרים.

"הבניה הינה בהתאם לדרישות תפעוליות ואפיון ספציפי של נמל חדרה, באופן שייתן מענה מיטבי לדרישות התפעוליות בנמל. לצורך פיקוח שוטף על תהליך הבניה, ועל מנת להבטיח פיקוח מיטבי, תוך מיצוי מירב ההזדמנויות בתהליך הבניה, מעוניין הנמל למנות לפעילות הפיקוח את המכונאי הראשי המיועד לקלוט ולהפעיל את הגוררת עם כניסתה לשירות בנמל", נכתב בדיווח באתר משרד התחבורה.

הדבר מתפרסם ברקע דיווחים על הפעילות של טורקיה בנושאי אנרגיה במזרח הים התיכון. טורקיה מנסה למנוע את פריסת צינור הגז EastMed, לו תהיה שותפה ישראל. ארדואן פועל לאחרונה בשני מישורים - במישור הכוחני הוא חותם על הסכם קישור בין שטח המים הכלכליים של טורקיה ולוב, המאפשר לו לחסום משפטית את פריסת הקו (פעולה כזו בשטח כלכלי של מדינה מחייב את אישורה). במקביל, ארדואן שולח מסרים לעבר ישראל, לפיהם הוא מעוניין בעמלה מהגז שיעבור בצינור. טורקיה, כזכור, אינה חלק מההסכם בין ישראל, מצרים, יוון וקפריסין.

הכתבות הכי נקראות באתר:

באניות לנמל אשדוד: מסוקי "יסעור" הובאו לישראל

קידום מכירות איראני: התעשיות האמריקניות פורחות

כוונות ימיות: תכניות הענק של טורקיה בזירת הים

סוריה: "ישראל ביצעה ירי טילים לשטחנו"

דיווח: ארה"ב הצליחה ליירט תדרים של S-400

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית