דיווח: צפון קוריאה מפתחת את משגרי הטילים הניידים שלה

צילומי לוויין חושפים הרחבה של מפעל לייצור משגרי טילים בליסטיים ליד פיונגיאנג. ככל הנראה, מדובר בניסיון לחזק את תוכנית הטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים שלה

 
דיווח: צפון קוריאה מפתחת את משגרי הטילים הניידים שלה

תמונת הלוויין של חברת גלובל לאב. קרדיט צילום: AP

תמונות לוויין חדשות של מפעל בו צפון קוריאה מייצרת חלקים המשמשים לשיגור טילים ארוכי טווח, מצביעות על הקמת מבנה חדש. כך דווח בסוכנות הידיעות אי.פי. על פי הדיווח, פרסומן של כמה תמונות של חברת פלאנט לבס מגיע על רקע חשש כי צפון קוריאה עלולה לשגר בקרוב טיל במסגרת ניסיונות הלחץ שלה על ארה"ב בשיחות בין הצדדים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

צפון קוריאה הזהירה לאחרונה כי זהות "מתנת חג המולד" שהיא תעניק לארה"ב תהיה תלויה בפעולות שוושינגטון תנקוט.

אחת מתמונות הלוויין, שצולמה ב-19 בדצמבר, מציגה את השלמת מבנה חדש במפעל ה-ליד פיונגיאנג, בו על פי הערכות צפון קוריאה מפתחת ומייצרת כלי רכב המשמשים כמשגרים ניידים לטילים בליסטיים ארוכי טווח.

ג'פרי לואיס, מנהל תוכנית אי הפצת גרעין במזרח אסיה במכון מידברי, אמר לסוכנות הידיעות אי.פי כי נראה שהבנייה היא הרחבה של המפעל, מהלך שנראה כדבר משמעותי ביותר". על יפ הערכות, צפון קוריאה השתמשה במה שנראה כמו כלי רכב שיובאו מסין במהלך שלושה ניסויי טילים ארוכי טווח. הרחבת המפעל היא ככל הנראה ניסיון להגביר את הייצור של משגרים ניידים, דבר שיסייע לפיונגיאנג להרחיב את תוכנית הטילי הבליסטים הבין-יבשתיים שלה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

באניות לנמל אשדוד: מסוקי "יסעור" הובאו לישראל

קידום מכירות איראני: התעשיות האמריקניות פורחות

כוונות ימיות: תכניות הענק של טורקיה בזירת הים

סוריה: "ישראל ביצעה ירי טילים לשטחנו"

דיווח: ארה"ב הצליחה ליירט תדרים של S-400

אולי יעניין אותך גם