שב"כ ו-Tau Ventures השיקו מחזור אקסלרטור שלישי

נדב ארגמן, ראש שרות הבטחון הכללי: "דרך תכנית זו שרות הביטחון הכללי נחשף למגוון רחב של טכנולוגיות בעלות פוטנציאל גבוה לסיוע בסיכול טרור והצלת חיים".

bigstockphoto

טכנולוגיות לזיהוי דיבור, מניעת מתקפות זדוניות וניתוח וידאו בזמן אמת – אלו הן חלק מהטכנולוגיות שהצליחו להכנס למחזור השלישי של תכנית האינקובציה היוקרתית של שרות הבטחון הכללי ו- Tau Ventures, קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב. למחזור הנוכחי של The Xcelerator, נבחרו 6 חברות, כולן בשלבים ראשוניים, שקיבלו מענק של 50 אלף דולר משרות הבטחון הכללי, ללא אקוויטי וללא מגבלות, על מנת שיוכלו לפתח את המוצר שלהן ולהגיע לאבן דרך משמעותית בתוך ארבעה חודשים.

נמרוד כהן, שותף מנהל של TAU Ventures אומר היום כי "ממחזור למחזור אנו רואים שהמודל שיצרנו עם שב"כ מושך את היזמים הטובים ביותר המפתחים טכנולוגיות פורצות דרך ברמה עולמית והבחירה נעשית קשה יותר ויותר עבורנו. הערך שבעבודה עם מומחים טכנולוגיים של השב"כ מקפיץ בזמן קצר את היכולות של החברות מחד, ונותן ערך גדול לשב"כ ולמדינה מאידך. אנחנו גאים לראות את ההישגים אליהם הגיעו בוגרי המחזורים הקודמים ונמשיך לעבוד קשה על מנת שגם משתתפי המחזור הנוכחי ישיגו הישגים מרשימים."

עד כה השתתפו בתכנית הנחשבת ליחידה מסוגה בעולם, 15 סטארטאפים, בשני מחזורים. במסגרת התכנית, עוברים הסטארטאפים תהליך פיתוח מואץ של הטכנולוגיה והצד העסקי תוך שימוש בידע והניסיון מהשוק האזרחי והבטחוני, חלקם כבר נכנסו לשלב הפיילוט בגופים אזרחיים ואף ביטחוניים  שונים, בישראל ובעולם.

בין החברות שישתתפו במחזור הנוכחי, ניתן למצוא את : AIvIA - שפיתחה טכנולוגיה המבוססת על AI ו – Big Data ובאמצעותה מנתחת קטעי וידאו ומגלה התנהגות חריגה ודפוסי פעולה בזמן אמת. timbr מאפשר יצירת גרף ידע מעל בסיסי נתונים לטובת אנליזה מתקדמת והפקת תובנות ממידע ארגוני וחיצוני כאחד. SNDBOX חברת סייבר המגנה מפני קבצים זדוניים באמצעות טכנולוגיה ייחודית ברמת הקרנל ובינה מלאכותית.  CYRONIX חברת סייבר המעניקה ניטור ויירוט של פעילות חשודה בשרותי הענן והרשת וחברת DECODEA המפתחת אלגוריתמים המחקים חשיבה אנושית.

נדב ארגמן, ראש שרות הבטחון הכללי: "ההתמודדות עם האתגרים הבטחוניים של מדינת ישראל מתאפשרת על ידי שילוב של יכולות אנושיות גבוהות יכולות טכנולוגיות מתקדמות. דרך תכנית זו שרות הביטחון הכללי נחשף למגוון רחב של טכנולוגיות בעלות פוטנציאל גבוה לסיוע בסיכול טרור והצלת חיים. שיתוף הפעולה ההדוק בין גופי הפיתוח הסיכול בארגון לבין טאו ונצ'רס והיזמים הישראלים,  הוכיח את עצמו מעבר למצופה בשני המחזורים הראשונים וללא ספק ימשיך כך גם במחזורים הבאים ".

הסטארטאפים המשתתפים בתכנית מתארחים במתחם הייחודי של TAU Ventures, הכולל בין היתר, חללי עבודה בגדלים שונים ליזמים. היזמים נהנים מליווי צמוד של מומחי תוכן ומומחי טכנולוגיה של שירות הביטחון הכללי וממנטורינג שוטף וייעוץ של מומחים בתחומים רלבנטיים שונים מטעם האוניברסיטה והתעשייה. החיבור לשב"כ פותח בפני היזמים אפשרויות לבחינה משותפת של היכולות החדשות ושיתופי פעולה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית