עונשי מוות לחמישה מעורבים ברצח העיתונאי הסעודי

בית המשפט בסעודיה גזר עונשי מוות על חמישה נאשמים שהיו מעורבים ברצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, שהיה אחד מהמבקרים החריפים של יורש העצר הסעודי בן סלמאן. הוא נרצח, ככל הנראה, בעת ביקורו בקונסוליה הסעודית בטורקיה ב-2018

 

העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. צילום: AP

בית המשפט בסעודיה גזר היום (ב') עונשי מוות על חמישה בני אדם ועונשי מאסר ממושכים על שלושה אנשים נוספים, בגין רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י באיסטנבול באוקטובר 2018. סגן התובע הכללי של סעודיה, שהקריא את גזר הדין, אמר כי בית המשפט זיכה שלושה נאשמים מתוך 11 האנשים שהועמדו לדין.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

חשוקג'י היה תושב ארה"ב ומבקר קשוח של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, שליט הממלכה. הוא נראה לאחרונה בקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר 2018, לשם הגיע כדי לקבל ניירות לקראת חתונתו. על פי הדיווחים, גופתו בותרה והועלמה מהבניין, ושרידיו לא נמצאו.

רציחתו גרמה לביקורת נרחבת עולמית נגד יורש העצר. ה-CIA וכמה ממשלות במערב טענו  כי הנסיך הסעודי הורה על הרצח, אך גורמים בסעודיה דחו את ההאשמות. 11 חשודים סעודים הועמדו לדין על מותו בהליכים חשאיים בריאד. כאמור, שמונה מהם הורשעו ודינם נגזר. טרם ידוע מה היא הזהות של הרוצחים שהורשעו.

הכתבות הכי נקראות באתר:

באניות לנמל אשדוד: מסוקי "יסעור" הובאו לישראל

קידום מכירות איראני: התעשיות האמריקניות פורחות

כוונות ימיות: תכניות הענק של טורקיה בזירת הים

סוריה: "ישראל ביצעה ירי טילים לשטחנו"

דיווח: ארה"ב הצליחה ליירט תדרים של S-400

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית