דיווח: ארה"ב הצליחה ליירט תדרים של S-400 בסוריה

על פי דיווחים ברוסיה, מטוסי ביון אמריקנים יירטו את תדרי ההפעלה והמכ"ם של מערכת ההגנה האווירית הרוסית. בעקבות כך, כך דווח, הרוסים מתכננים להציב בסוריה בשנה הבאה מערכת S-500, שנמצאת עדיין בפיתוח

 

מטוס ביון אמריקני. צילום (ארכיון): AP

על פי דיווחים בכלי תקשורת רוסיים, רוסיה עלולה להציב בעתיד בסוריה את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת ביותר שלה - S-500, שנמצאת בפיתוח. זאת, כיוון שהאמריקנים הצליחו ליירט את תדרי ההפעלה של המערכת הקיימת בסוריה, S-400, באמצעות מטוסי ביון מדגם P-8 POSEIDON שטסו מעל בסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים שבסוריה. עתה, כך על פי הדיווחים, עוסקים בצבא ארה"ב בפיענוח הנתונים שהקליטו מהמערכת הסורית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

את הדברים מסר לעיתונות הרוסית יורי סיטניק, שתואר על ידי אתר החדשות ספוטניק ניוז כאחד מראשי ארגון של קצינים רוסיים בדימוס, והוא עצמו טייס עתיר ניסיון. סיטניק אמר: "אנו מגרשים את המטוסים האמריקנים מעל הבסיס בסוריה כיוון שהם מנסים כל הזמן לבדוק ולבחון את היכולות שלנו".

לדבריו, ברגע שיסתיים שלב הפיענוח של מערכת S-400, האמריקנים יוכלו לפגוע בפעילות המערכת, לשבש את המכ"ם שלה או לגרום למכ"ם "לראות מטוסים שכלל אינם קיימים". לדברי סיטניק, מערכת S-500 שעל פי התכנית תגיע לסוריה  בשנת 2020, לאחר סיום הפיתוח שלה, מצוידת במכ"ם ובתדרי הפעלה שונים לחלוטין מאלה של מערכת S-400.

הכתבות הכי נקראות באתר:

נחשף: טיל ים-ים של התעשייה האווירית

סוגית החלפת ה"יסעור": היערכות לטיסות הערכה

מערכת הביטחון חשפה תשתית טרור נרחבת באיו"ש

דיווח: כך אפשרה טורקיה לחמאס לפעול משטחה

פרשת המטווחים: הפיקוח נופל בין הכיסאות

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית