ים מתוח: העימותים במפרץ הפרסי עולים מדרגה

נושאת מטוסים אמריקנית וכלים נוספים שפעלו באזור המפרץ הפרסי לוו על ידי כוח של משמרות המהפכה האיראניים. מפקד חיל הים האיראני הגיב לפעילות האמריקנית באזור, ואמר כי טהרן תחל בימים הקרובים בתרגיל רחב היקף

 

נושא המטוסים USS Abraham Lincoln במפרץ הפרסי. צילום: AP

המתיחות במפרץ הפרסי עולה מדרגה. תמונות לווין מה-11/12/19 חשפו אירוע בו נושאת מטוסים אמריקנית ושתי משחתות לוו על ידי כלי שיט של משמרות המהפכה האיראניים, ביציאתם מהמפרץ הפרסי. נושאת המטוסים האמריקנית, ה-USS Abraham Lincoln, ושתי המשחתות המלוות אותה הוקפו במסען במפרץ הפרסי על ידי 20 כלי שיט נושאי טילים של משמרות המהפכה, אשר הפליגו בקרבתן.

נושאת המטוסים והמשחתות מהצי החמישי ביצעו פעילות מבצעית בתוך המפרץ הפרסי במהלך שלושת השבועות האחרונים, שתכליתה שמירה על השקט האזורי והבטחת חופש השיט במפרץ הפרסי.

צילום הלוויין שנחשף. צילום: מתוך טוויטר

הפעילות המבצעית האמריקנית בוצעה כחלק מהגברת הנוכחות האמריקנית באזור המפרץ הפרסי בואכה מצרי באב אל-מנדב ועד תעלת סואץ, על רקע המתיחות בין איראן וארצות הברית, אשר התגברה לפני כחצי שנה בעקבות מספר תקריות של פיצוץ באוניות סוחר ומכליות נפט, אשר אירעו באזור.  

הכתבות הכי נקראות באתר:

נחשף: טיל ים-ים של התעשייה האווירית

סוגית החלפת ה"יסעור": היערכות לטיסות הערכה

מערכת הביטחון חשפה תשתית טרור נרחבת באיו"ש

דיווח: כך אפשרה טורקיה לחמאס לפעול משטחה

פרשת המטווחים: הפיקוח נופל בין הכיסאות

התגובה האיראנית לפעילות האמריקנית לא אחרה לבוא, ומספר ימים לאחר האירוע הצהיר מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, שאיראן תחל בימים הקרובים בתרגיל מלחמה ימי רחב היקף באזור הפעילות האמריקני, ושבמסגרתו יתקיימו אימונים באמצעי לחימה חדשים, פרי מיטב הפיתוח של התעשיות הצבאיות האיראניות.

במקביל לכך, הכריז מפקד חיל הים הסדיר האיראני, חוסיין חנזאדי, כי חיל הים האיראני ייחל לפעול באופן קבוע בים האדום על מנת להבטיח את חופש השיט. בהכרזתו לעיתונות סיפר מפקד חיל הים האיראני, כי לאחרונה ביצעו ספינות קרב של חיל הים האיראני 64 משימות אבטחה שונות באזור הים האדום.

סביר יהיה להניח, שהמהלכים האיראניים בים, מהמפרץ הפרסי ועד הים האדום, המכוונים נגד כוחות ארצות הברית ובנות בריתה הפועלות בזירות אלו, ישפיעו על האזור כולו, ויגבירו את המתיחות בים.

חילופי משמרות מול איראן

במקביל, בימים האחרונים פורסם כי הצי החמישי, שאחראי על אבטחת המפרץ הפרסי, מחליף את נושאת המטוסים לינקולן בטרומן, כך לפי פרסום של Dvidshub. "נושאת המטוסים הארי ס. טרומן (CVN 75) וקבוצת התקיפה HSTCSG, ערכו פעולות ביטחון ימי וטיסות באזור הפעילות של הצי ה-5 בארה"ב ב-20 בדצמבר, וממשיכה נוכחות באזור", נכתב בפרסום.

"טרומן ויחידותיה הנלוות מספקות מגוון יכולות גמישות לתמיכה בשיתופי פעולה ביטחוניים. קבוצת התקיפה מוסיפה כוח אש משמעותי לצי החמישי לתמיכה בשלל תכניות מגירה של ארה"ב בפיקוד מרכזי. מאז שעזבה את נמל הבית ב-18 בנובמבר, האיצה טרומן את מעברה לפיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) כדי לתמוך בפעולות נוכחיות, בהגנה על כוחות ואינטרסים של ארה"ב באזור. אניות קבוצות התקיפה HSTCSG יפעלו בכל מקום שהחוק הבינלאומי יאפשר, ישפרו את הביטחון הימי, ירתיעו ובמידת הצורך יגיבו באופן מכריע לתוקפנות", נכתב עוד בפרסום.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית