הסלמה בסוריה: מתקפת רחפנים בחומס וקרבות קשים באידליב

בסוריה נרשמה בסוף השבוע החרפה בקרבות, הקשים ביותר מאז הוכרזה הפסקת האש בחודש אוגוסט. ארגון טרור, ככל הנראה דאעש, ביצע מתקפת רחפנים על מתקני אנרגיה בחומס. באזור אידליב נהרגו עשרות בני אדם בקרבות בין משטר אסד למורדים

 

האש שפרצה במתקני האנרגיה בחומס. צילום: AP

עליה ברף הפעילות המלחמתית בסוריה: מתקפת רחפנים לילית התרחשה נגד שלוש מטרות נפט וגז בעיר חומס, כנראה מתקפה של דאעש. במקביל לתקיפות אלה, נערכו ביומיים האחרונים קרבות קשים באזור אידליב בין כוחות משטר אסד, עם סיוע אוויר רוסי, לבין המורדים בשלטון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנה דיווחה כי בליל שישי הותקפו, כנראה על ידי רחפנים, שלוש מטרות אנרגיה – מתקן לזיקוק נפט בעיר חומס, מפעל גז ותחנת הגז אל ראיין. כתוצאה מכך נגרמו נזקים לכמה יחידות ייצור במפעל הזיקוק. שר האנרגיה הסורי עלי גאנם מסר כי צוותי כיבוי מיהרו לכבות את הדליקות, וצוותים טכניים עמלו להחזיר לפעילות את יחידת הייצור שנפגעה.

אף גוף לא נטל אחריות למתקפה, אך הארגון הסורי לזכויות האדם מסר שהמתקפה בוצעה על ידי דאעש . גם הטלוויזיה הממלכתית הסורית תיארה את ההתקפה על מפעלי הזיקוק כ"מתקפת טרור". כמה שעות לפני התקיפה הלילית תקפו אנשי דאעש מוצב צבאי סורי ליד חומס והרגו ארבעה אזרחים וכמה חיילים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

נחשף: טיל ים-ים של התעשייה האווירית

סוגית החלפת ה"יסעור": היערכות לטיסות הערכה

מערכת הביטחון חשפה תשתית טרור נרחבת באיו"ש

דיווח: כך אפשרה טורקיה לחמאס לפעול משטחה

פרשת המטווחים: הפיקוח נופל בין הכיסאות

באזור אידליב, מעוזם האחרון של המורדים במשטר דמשק, מתנהלים מיומיים קרבות קשים בהם נהרגו כ-70 איש משני הצדדים. סוכנות רויטרס והרשת הצרפתית FRANCE 2 דיווחו שהיו אלו הקרבות העזים ביותר מאז הוכרזה הפסקת אש באוגוסט. ראש ארגון זכויות האדם, ראמי עבדול רחמן, מסר כי תושבי כפרים באזור אידליב נמלטו צפונה, וכי מאז תחילת השנה נמלטו מהאזור מאות אלפי תושבים שהפכו לפליטים. מטוסי קרב רוסיים מסייעים למטוסים הסוריים לתקוף את מטרותיהם.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית