הושבתו חמ"לים ומערכות פיקוד: בוחן רמטכ"ל בזירת הסייבר

אחרי חיל הים ופיקוד צפון, בוחן פתע של הרמטכ"ל התקיים הפעם בזרוע הסייבר של צה"ל. ראש חטיבת הגנה בסייבר, תא"ל ד': "התרגיל יאפשר למידה לצורך התמודדות עם אירועי סייבר רב-זרועיים"

 

אילוסטרציה: דובר צה"ל

בצה"ל הסתיים היום (ד') "בוחן רמטכ"ל" השלישי במספר במתכונת פתע, לבדיקת תפקוד הצבא בהינתן מתקפת סייבר והשבתה של מערכות מידע עיקריות. התרגיל נערך בכלל המפקדות הראשיות בצה״ל והכוחות שלקחו בו חלק התמודדו עם אירועי סייבר ותקלות במערכות הפיקוד והשליטה הליבתיות של צה״ל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במהלך התרגיל הושבתו מאות עמדות ומערכות עיקריות לצורכי למידה. כחלק ממתווה התרגיל הושבתו חמ״לים, מערכות שליטה ובקרה, מערכות מידע, פיקוד ושליטה ולשכות בכירים. תכנון, ניהול והוצאתו לפועל של התרגיל בזמן אמת בוצעו על ידי צוות מצומצם של מומחים טכנולוגים ומבצעיים מאגף התקשוב וההגנה בסייבר.

ראש חטיבת הגנה בסייבר, תא"ל ד׳, התייחס לבוחן ואמר: "התרגיל מהווה חלק משמעותי מהתפיסה הצה״לית להגנה בסייבר ומאפשר את התפתחות הלמידה והשיפור של גופי ההגנה בהתמודדות עם אירוע סייבר רב-זרועיים".

כאמור, מדובר בבוחן הרמטכ"ל השלישי שנערך, לאחר שהשניים הראשונים התבצעו בפיקוד הצפון וחיל הים. בסוף חודש ספטמבר התקיים בוחן פתע שנועד לבחון את הזירה הצפונית בחיל הים בתרחישי לחימה בזירה הצפונית, במעבר משגרה לחירום ובמענה למגוון רחב של תרחישי קיצון לאורך גבולו הימי והיבשתי הצפוני של מדינת ישראל.

התרגיל הבא אחריו התרחש בפיקוד הצפון בחודש שעבר. בשני ימי תרגיל לקחו חלק כוחות עוצבת "געש" ועוצבת "הגליל" ולצדם כוחות נוספים מחיל-האוויר, זרוע היבשה, אגף המודיעין, אגף התקשוב ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

בכיר בלוקהיד מרטין: "בישראל מתגבשת דרישה לטייסת 'אדיר' שלישית"

הוצאות להורג ועינויים: פרטים חדשים מההפגנות באיראן

הסכם ייצוא ביטחוני גדול נוסף עם חברה בנאט"ו

משחקי צוללות: צוותים זרים קיימו אימון עם חיל הים

לראשונה: אישה תעמוד בראש ארגון ביון אוסטרלי

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית