"היתרון האיכותי של חיל האוויר": מצטרפים חדשים למערך הכטמ"ם

קורס נוסף של מפעילי ומפעילות כלי טיס בלתי מאוישים של חיל האוויר הגיע לסיומו, ו-27 מפעילים חדשים מצטרפים למערך החשוב. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "ההתרחשויות המבצעיות בכל הזירות מציבות את מערך הכמט"ם בחזית העשייה המבצעית"

 

"מצטרפים למערך בחזית המבצעית". מסיימי קורס 34 של חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל

27 חיילים וחיילות סיימו היום (ד') את קורס מפעילי כלי טיס מאויש מרחוק מספר 34, בבסיס חיל-האוויר פלמחים. הם עתידים להשתלב במערך, שנחשב בין המובילים בעולם בתחומו. בוגרי הקורס עברו הכשרה בת ארבעה שלבים במשך שישה חודשים, במהלכה למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, יסודות ההטסה ועברו קורס פענוח מתקדם ומשימתי. מלבד למידת המקצוע, החניכים עברו הכשרת פיקוד והוענקו להם דרגות הקצונה. בסיום קורס המפעיל, ממשיכים הבוגרים לקורס אימון מבצעי, שאורכו שלושה חודשים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מנתוני צה"ל עולה כי המערך מהווה כ-80% משעות הטיסה בחיל האוויר בשגרה ובחירום, ומשמש בין היתר לצרכי איסוף מודיעין, לליווי וסיוע לכוחות קרקעיים ואוויריים ולליווי תקיפות של מסוקי ומטוסי קרב. לראשונה בקורס מפעילי הכטמ"ם, החניכים ביצעו טיסת סולו, בה הם מבצעים תפעול טיסה מלא לבד מתחנת השליטה של המטוס. "ביושבם בתחנת השליטה ובהתנסות בהפעלת כלי הטיס בכוחות עצמם בלבד, מפתחים הצוערים בקורס תחושת מסוגלות, עצמאות ואחריות אישית", מדגישים בצה"ל

 בטקס הסיום התקיימה תצוגת אימון של חילוץ פצוע מוסק על ידי לוחמי שלדג ומטס של כלי טיס מאוישים מרחוק. מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, חשף את סיכת כנפי המפעיל של החניכים.

אלוף עמיקם נורקין, מפקד חיל האוויר, מעניק דרגות קצונה למסיים קורס. צילום: דובר צה"ל

במהלך הטקס אמר אלוף נורקין: "ההתרחשויות המבצעיות שחיל האוויר חווה בשנה האחרונה בכל הזירות - בעזה, בסוריה ובלבנון, מציבות את מערך הכטמ"ם בחזית העשייה המבצעית. בכל פעם שאני מגיע לבור הפיקוד של החיל - על המסכים השונים מוקרנת התמונה של שדה הקרב. פעם בסיוע למעצר חשוד ביהודה ושומרון, פעם בפעולה משותפת עם כוחות היבשה ופעם במעקב חשאי אחר אמצעי לחימה של כוחות האויב".

ביום ובלילה", המשיך מפקד חיל האוויר, "בשגרה ובלחימה, בדרום ובצפון - טייסות הכטמ"ם שלנו הן ראשית הצירים של כל מבצע. ולטייסות הללו, למערך הזה - אתם מצטרפים היום. אתם הופכים לחברים בנבחרת מובילה. היו שותפים למערך מתפתח וצומח שימשיך לגדול ולקלוט עוד ועוד טכנולוגיות מתקדמות. אתם מצטרפים לחברים שלכם שעמדו כאן לפני שנה ושנתיים, ויחד, כתף אל כתף עם שאר זרועות ואגפי צה"ל - תהוו את היתרון האיכותי של חיל האוויר על אויביו. רק לפני כחודש ביצענו בהובלת פיקוד הדרום מבצע מדויק ומוצלח ברצועת עזה. מבצע שהוא דוגמה ומופת לשילוביות יבשתית ואווירית. זו שותפות המתבססת על מקצוענות ודיוק. אין כאן תרבות 'סמוך', יש כאן תהליכים שכל צד סומך על השני גם בהצלחות וגם כשקורות טעויות, רק כך נמשיך ונתקדם".

הכתבות הכי נקראות באתר:

בכיר בלוקהיד מרטין: "בישראל מתגבשת דרישה לטייסת 'אדיר' שלישית"

הוצאות להורג ועינויים: פרטים חדשים מההפגנות באיראן

הסכם ייצוא ביטחוני גדול נוסף עם חברה בנאט"ו

משחקי צוללות: צוותים זרים קיימו אימון עם חיל הים

לראשונה: אישה תעמוד בראש ארגון ביון אוסטרלי

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית