אלביט שיגרה לחלל ננו-לוויין ליישומי תקשורת

הננו-לוויין NANOVA יספק, על פי החברה, פתרון יעיל ליישומים כגון חיפוש והצלה, ניהול ומעקב אחר ציים וכן יכולות M2M לניטור וחישה. הננו-לוויין של אלביט, ששוקל חמישה קילוגרמים בלבד, שוגר בהצלחה ממרכז חלל בהודו

 

הננו-לוויין של אלביט ששוגר לחלל. צילום: באדיבות החברה

אלביט מערכות הודיעה היום (ד') כי הננו-לוויין של החברה, NANOVATM, שוגר בהצלחה לחלל. ה-NANOVA פותח בשיתוף עם חברה אמריקנית כחלק מפרויקט ביוזמת קרן BIRD, והוא מתוכנן להיות חלק מקונסטלציית ננו-לוויינים ליישומי תקשורת אזרחיים. הננו-לוויין מופעל מתחנה קרקעית שהוקמה באתר של אלביט מערכות בחיפה.

הננו-לווין NANOVA שוגר ממרכז החלל סאטיש דאוון שבדרום הודו, באמצעות רכב השיגור הלווייני ההודי, ה-Polar Satellite Launch Vehicle. לאחר 18 דקות ובגובה של 580 ק״מ שוחרר הננו-לוויין NANOVA מרכב השיגור והחל במסלולו. 

NANOVA, שמידותיו 30X10X10 ס״מ ומשקלו 5 ק"ג, מכיל מטע"ד תקשורת בתדר אולטרה-גבוה (Ultra-High Frequency) ומספק קישור לווייני ישיר להעברת מידע, קול והודעות טקסט.

"ניסיונה רב השנים של אלביט מערכות בתכנון", נמסר מהחברה, "ייצור ומבצוע של מצלמות חלל, חלקי מבנה לחלל ומערכות תקשורת לוויינית, לצד המובילות העולמית שלה בתחומי האוויוניקה, המערכות האוטונומיות והבינה המלאכותית, מהווים תשתית טכנולוגית ייחודית המאפשרת לחברה לספק פתרונות קונסטלציה ננו-לווייניים מקצה לקצה".

יורם שמואלי, מנכ"ל חטיבת כלי טייס באלביט מערכות, אמר: "אנו גאים להתחיל פעילות בתחום של קונסטלציות ננו-לוויינים. בכוונתנו להמשיך ולהשקיע בתחום המתפתח הזה, ולהרחיב את יכולות החישה ואת היישומים הפוטנציאליים".  

"שילוב של טכנולוגיות ויכולות בשלות מבית אלביט מערכות, ביחד עם רכיבי מדף שהוקשחו לצורך פעילות בחלל, לצד ממשק משתמש מתקדם וכלי ניתוח מתוחכמים מאפשרים לננו-הלוויין NANOVA לספק פתרון אמין ואטרקטיבי מבחינה כלכלית של שירותי תקשורת באזורים, בעלי כיסוי לווייני מוגבל או ללא כיסוי לווייני. שירותי תקשורת שכאלו נדרשים כיום עבור שורה של יישומים מסחריים בהם חיפוש והצלה, תקשורת חירום באזורים נידחים, ניהול ומעקב לוגיסטי של ציים וכן יכולות Machine to Machine לניטור וחישה לצרכים שונים", נמסר עוד מהחברה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית