"ללא התנהלות עסקית התעשייה בישראל תקרוס"

יו"ר ראש התעשייה האווירית, הראל לוקר, נשא דברים בכנס של גלובס והזהיר כי על החברות הביטחוניות להישאר רווחיות, על מנת לשרוד בשוק העולמי האגרסיבי. "אנחנו חברה עסקית שתלויה בעצמה. רק זה יבטיח את העתיד"

 

הראל לוקר, יו"ר התעשייה האווירית. צילום: באדיבות החברה

יו"ר התעשייה האווירית, הראל לוקר ,התייחס היום (ד') לעתיד התעשיות הביטחוניות וההשפעה שלהן על הביטחון הישראלי. במהלך דברים שנשא לוקר בוועידה לתעשיות הביטחוניות של גלובס ומשרד הרצוג פוקס נאמן, אמר יו"ר החברה כי על התעשיות הביטחוניות בישראל החובה להתנהל כגופים עסקיים, אחרת התעשייה הזו תקרוס מול התחרות הגדולה בעולם. "אנחנו חלק מתעשייה ביטחונית גדולה ומפוארת. יש קשר הדוק וישיר בין ההצלחה של התעשיות הביטחוניות לבין שגשוג של מדינת ישראל", אמר הראל לוקר.   

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"אנחנו נמצאים במקום לא פשוט. המענה המרכזי לאיומים בעולם זה הטכנולוגיה העילית. המגמה של האיומים מהארגונים התת-מדינתיים, לא תשתנה. כל האיומים מגיעים לתוך העורף של המדינות, כולל הישראלי. העורף הפך לחזית. כשרוצים לפגוע בהם הם עושים שימוש באוכלוסייה בלתי מעורבת. היום מאוד קשה להוריד פצצה ולפתור את הבעיה עם בלתי מעורבים", אמר לוקר.  

"מדינות רבות יכולות להגיע באמצעות טילים למקומות רבים במערב. המענה לאיומים האלה זה גם טכנולוגיה עילית, בכל המרחבים – בקרקע, בתת-קרקע. בכל ההיבט ההגנתי, ההגנה מבוססת על מענים טכנולוגיים מאוד מיוחדים", הוסיף יו"ר התעשייה האווירית", הוא אמר.

הראל לוקר בוועידת התעשיות הביטחוניות של גלובס

הוא הדגיש לי כי "חייבים לשמור על התעשיות הביטחוניות של ישראל לא רק ביטחונית, אלא גם כלכלית. לתעשיות יש אתגרים מאוד קשים. תעש קרסה, רפאל הייתה במשבר מאוד קשה בתחילת שנות ה-2000 ובנתה את עצמה מחדש עם הזרמה מאוד גדולה של כספים. היום היא חברה מצוינת. לפני שנכנסתי לתפקיד בתעשייה האווירית הבנתי שהחברה לא בכיוון נכון, כמובן אבל שעשינו מהפכה. זה לא יקרה, החברה במצב טוב. בשלושת הרבעונים של השנה הצגנו רווחים יפים, מאמין שנסיים ברווח של מאות מיליוני שקלים. יש לנו צמיחה של כעשרה אחוז או יותר".  

הכתבות הכי נקראות באתר:

בכיר בלוקהיד מרטין: "בישראל מתגבשת דרישה לטייסת 'אדיר' שלישית"

הוצאות להורג ועינויים: פרטים חדשים מההפגנות באיראן

הסכם ייצוא ביטחוני גדול נוסף עם חברה בנאט"ו

משחקי צוללות: צוותים זרים קיימו אימון עם חיל הים

לראשונה: אישה תעמוד בראש ארגון ביון אוסטרלי

לוקר התייחס לאתגרים של התעשיות הביטחוניות בייצוא. "עיקר הפעילות שלנו בעולם בשוק מאוד תחרותי ומאוד אינטנסיבי. אלה חברות ענק לעומת תעשייה אווירית, ואנחנו מתחרים גם מול בחברות ישראליות. 20% שאנחנו מוכרים לצה"ל, הוא יכול לקנות במקומות אחרים. אנחנו חברה בשוק עסקי תחרותי שאין כמותו. לחברה ממשלתית יש הרבה רגולציה, בירוקרטיה, אישורי ממשלה, משקולות כבדות מאוד וככה לא יכולה לתפקד חברה".  

"יש לנו עוד בעיה שהרבה מדינות כמו ארה"ב והודו, רוצות את הייצור אצלן בבית. אנחנו תחת לחץ עצום לייצר בחו"ל וממשלות מאוד אגרסיביות. יש לנו תחרות גם עם המתנה שישראל מקבלת בדמות הסיוע הביטחוני של ארה"ב. לאור האתגרים האלה, מה הפלא שתעש קרסה, שלא היו רווחים לתעשייה האווירית בעבר? הפכנו את המגמה, והשינוי הגדול קודם כל בהגדרה שאנחנו חברה עסקית, שתלויה בעצמה בלבד. רק זה יבטיח את העתיד. התעשיות הביטחוניות חייבות להרוויח כסף, בלי הרווחים התעשייה הביטחונית הישראלית תקרוס. חייבים להתנהל בצורה עסקית כדי לשרוד", הזהיר לוקר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית