פיקוד העורף מציג: הקלה בתהליך המיגון

הצורך במיגון עקב האיומים השונים נתקל הרבה פעמים בבירוקרטיה קשה. יוזמה חדשה תאפשר קיצור תהליכים בבניית מרחבים מוגנים. "אם בזכות הצעד הזה אזרח אחד נוסף יהיה מוגן - השגנו את המטרה", אומרים בפיקוד העורף

 

פגיעת רקטה ביישובי עוטף עזה. צילום: AP

בשנים האחרונות האויב הופך למתוחכם יותר וכך גם היכולות שלו בתחום ההתקפה. האיומים מצפון בדמות פרויקט הטילים המדויקים וההתחמשות של ארגוני הטרור מרצועת עזה, מגדילים את הצורך באמצעי מיגון בתחום האזרחי. כעת, פיקוד העורף יוצא ביוזמה חדשה, שעל פי צה"ל עומדת לשנות ולשפר לחלוטין את תהליך קבלת האישורים עד לבניית מרחב מוגן.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"עד לאחרונה" ,מסבירים באתר צה"ל, "כל אמצעי מיגון שהוצב בשכונת מגורים, בית פרטי או אפילו ארגון ממשלתי, היה צריך לעבור שרשרת אישורים ארוכה שכללה הגשת תוכניות בנייה באופן ידני, תיקונים בלתי נגמרים וכמות גדולה של נייר. בתהליך הארוך והיקר, הצורך במיגון מציל חיים - הפך לא פעם לפרוצדורה ביורוקרטית ומסובכת".

כעת, אומרים בפיקוד העורף, התגבשה ההבנה כי יש צורך בשינוי משמעותי. "הנקודה הראשונה שהיה לנו חשוב לשנות הייתה פרק הזמן שנדרש לאזרח כדי לקבל היתר לבניית ממ"ד בבית", מספר רמ"ד הנדסת המיגון והרגולציה במחלקת מיגון בצה"ל, רס"ן משה שלמה, בראיון לאתר צה"ל. "במקום שהאזרח יצטרך לדבר עם הרשות, להגיע עם ארבעה עותקים ושרטוטים, לקבוע פגישה עם מהנדס ולחכות חודשים - הקמנו אתר שמאפשר לו לעשות את זה מהספה בבית".

"ההליך החדש בפיקוד העורף מאפשר לכל אזרח להעלות את האתר במחשבו האישי, לפתוח בקשה, ולמלא את הפרטים הרלוונטיים כמו מספר הקומות בבניין שברצונו למגן, או האם מדובר במוסד ציבורי. מהרגע שמהנדס הרישוי בפקע"ר קיבל את הפרויקט - הקשר בינו לבין המתכנן רציף ומתרחש בזמן אמת", כך פורסם באתר צה"ל.

הכתבות הכי נקראות באתר:

חשש לליקוי במטוסים שהסבה התעשייה האווירית

כן, אדוני שר (הביטחון): ההצהרות הריקות של שרי הביטחון

להציל את טהרן: כך תגרור איראן את האזור לעימות

דיווח: זו הסיבה לכישלון ההגנה האווירית הסורית

תחקיר חשף: השקר האמריקני על מלחמת אפגניסטן

רס"ן שלמה מציין כי "קבלת היתר למיגון כיום יכולה לקחת ימים בודדים. בזכות המערכת המקוונת צומצמה עבודת המהנדס בכ-30 אחוז, ואנשים מקבלים מענה ממוקד מאי פעם. וכן, בסוף התהליך החתימה נעשית בצורה דיגיטלית ומונעת זיופים פוטנציאליים עמם התמודדנו בעבר".

"בסוף בזמן חירום יש שתי דרכים להתמודדות: התקפה והגנה, ואנחנו דואגים לתחום השני לא פחות משלוחמים דואגים לראשון. בסוף כל אזרח צריך ממ"ד לשהות בו במידת הצורך, ועכשיו, בזכות האתר והאפליקציה - התהליך הפך לקל יותר. אם בזכות הצעד הזה אזרח אחד נוסף יהיה מוגן - אז השגנו את המטרה שלנו", מדגיש רס"ן שלמה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית