בעזרת גוגל: טילי שיאהב נחשפו גלויים באיראן

דיווחים על השימוש של איראן במתקני טילים באזור טיבריז שבצפון מערב המדינה כבר התפרסמו בעבר, אך כעת, הצליח לוויין מסחרי לבצע צילומים שחשפו, לאור יום, משגר שיהאב-3 בעל טווח פגיעה ביעדים שונים באזור

 

הידיעה כי איראן מתפעלת מתקן טילים בטבריז אינה חדשה. עם זאת, לא כל יום לוויין מסחרי, במקרה הזה של גוגל, תופס משגר שיאהב-3 לאור יום. פרסום של RelicHq חושף תמונה משירות המפות של גוגל בא נצפה משגר כזה, 24 ק"מ צפון-מזרחית לטבריז.

מדובר, כאמור, בבסיס טילים ידוע הכולל מספר מנהרות המשמשות לפעילות טילאות תת-קרקעית. המרחק בין בסיס הטילים האיראני למרכז ישראל הוא כ-1200 ק"מ - בטווח הטיל המסוים הזה.

טווח הפגיעה של השיהאב-3. צילום: מתוך גוגל מפות 

איראן משתמשת בפלטפורמות תת-קרקעיות להסוואה של טילים, אך נראה כי ייתכן והיא עושה זאת גם מחוץ לאיראן. חברת המודיעין הישראלית אימאג׳סאט פרסמה בשבוע שעבר צילומי לוויין המראים כי איראן בונה מנהרה חדשה במזרח סוריה בבסיס אימאם עלי, הסמוך למעבר אל אבו-כמאל בגבול עם עיראק. להערכת החברה, המקום יאפשר אחסון של טילים מתקדמים ורכיבים רגישים אחרים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

חשש לליקוי במטוסים שהסבה התעשייה האווירית

כן, אדוני שר (הביטחון): ההצהרות הריקות של שרי הביטחון

להציל את טהרן: כך תגרור איראן את האזור לעימות

דיווח: זו הסיבה לכישלון ההגנה האווירית הסורית

תחקיר חשף: השקר האמריקני על מלחמת אפגניסטן

בתחילת החודש הזהירו צרפת, גרמניה ובריטניה כי איראן פיתחה טילים בליסטיים בעלי יכולת גרעינית, בניגוד להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם. על פי דיווחים בסוכנויות הידיעות, שגרירי שלוש המדינות פנו למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס במכתב, בו התריעו כי איראן פועלת לפיתוח טילים בליסטיים בניגוד להחלטות האו"ם. "הפעילות הזו של איראן אינה מתיישבת עם החלטת מועצת הביטחון של הארגון שאימצה את הסכם הגרעין שנחתם ב-2015", כתבו נציגי המדינות למזכ"ל האו"ם. במכתב, השגרירים פירטו אודות ארבע דוגמאות לטילים איראניים בעלי יכולת לשאת ראשי קרב גרעיניים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית