אמת או שקר: סאגת תקיפות הסייבר באיראן נמשכת

בחודשים האחרונים מתגברים הדיווחים השונים על התקפות סייבר נגד יעדים באיראן. על פי אחד הדיווחים בארה"ב, פרטי אשראי של איראנים רבים דלפו לרשת. טהרן מצידה, טוענת כי סיכלה בזמן האחרון שתי תקיפות  

 
אמת או שקר: סאגת תקיפות הסייבר באיראן נמשכת

בנק באיראן. צילום אילוסטרציה: Bigstock

אחרי תקיפות הסייבר נגד איראן, שסיכלו את היכולת שלה לתקוף מכליות, ותקיפות הסייבר שסיכלו את היכולת שלה לפתח טילים, הגיעו התקפות הסייבר של השבוע האחרון שגרמו לדליפת מיליוני כרטיסי אשראי מבנקים באיראן. משרד התקשורת האיראני טוען כי סיכל, בנוסף, עוד התקפת סייבר נגד משרדי ממשלה במדינה. בהתקפה האחרונה מאשימים האיראנים את קבוצה APT27 המיוחסת לממשל הסיני.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לצד אוסף הדיווחים בחודשים האחרונים אודות תקיפות סייבר נגד איראן, טרם ברור אילו התקפות השיגו בפועל תוצאות ואילו הן בבחינת הודעות יח"צ. משרד התקשורת האיראני, כמו כל רגולטור בעולם, רוצה להראות שאינו מחמם כיסא, וטען כאמור שעצר מתקפת סייבר.

בהקשר הפרסום של הניו יורק טיימס, מדובר בפרטי כרטיסי אשראי שנמצאו ברשתות החברתיות לאחר גל המהומות האחרון באיראן. "הדליפה, שכוונה ללקוחות שלושת הבנקים הגדולים באיראן, עשויה לשבש עוד יותר את הכלכלה שכבר סובלת מההשפעות של הסנקציות האמריקניות. היא הגיעה על רקע ההתמודדות של איראן עם זעם עמוק של הציבור על המענה האלים של המשטר נגד אזרחים בהפגנות במדינה", נכתב בפרסום.

עם זאת, עולה השאלה עד כמה דליפה כזו באמת מאיימת על הכלכלה האיראנית ועל יציבות המשטר. דליפות כרטיסי אשראי, גם של עשרות מיליונים, אינן דבר חדש במציאות של השנים האחרונות. עד היום לא ידוע על דליפה כזו שהפילה בנק או הוציאה אנשים למרד נגד המשטר. מאז הפרסום, טרם נצפו פרסומים עוקבים באיראן המעידים על בעיה קריטית במערכת הבנקאית בשל הדליפה.