עשרות הרוגים ופצועים: מרחץ הדמים של דאעש באפריקה

הארגון נטל אחריות על פיגוע קשה בניג'ר בו נהרגו 71 חיילים מקומיים ונפצעו 122. על פי הדיווחים, מאות מחבלים ביצעו את ההתקפה גם באמצעות ירי מרגמות

 
עשרות הרוגים ופצועים: מרחץ הדמים של דאעש באפריקה

הלוויות ההרוגים בפיגוע הרצחני בניג'ר. צילום: מתוך טוויטר

ארגון דאעש לקח אחריות על פיגוע נגד בסיס של כוחות צבא ניג'ר, שגבה את חייהם של עשרות אנשים בשבוע שעבר, כך לפי דיווח שלSiteintelgroup . על פי הדיווח, מאות חמושים תקפו מחנה סמוך לגבול עם מאלי באמצעות פגזים ומרגמות, הרגו 71 איש ופצעו 122.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ההתקפה התרחשה במחוז טילאבריי והייתה הקטלנית ביותר נגד צבא ניז'ר מאז החל העימות בין הטרוריסטים האסלאמיים לבין כוחות הצבא של ניג'ר. לפי פרסום של Channelnewsasia , הלחימה נמשכה שלוש שעות, תוך שילוב של הפגזות וירי תותחנים. על פי הדיווח, דאעש השתלט על הבסיס במשך כמה שעות, ותפס כלי נשק ותחמושת.

נשיא ניג'ר, Mahamadou Issoufou, טס חזרה מכנס ביטחון ופיתוח במצרים כדי לכנס את מועצת הביטחון הלאומי, והוכרזו שלושה ימי אבל לאומיים. בארבעת החודשים האחרונים, איבדו את חייהם יותר מ-230 חיילים בניז'ר, מאלי ובורקינה פאסו, בנוסף ל-13 חיילים צרפתים שנהרגו בהתנגשות מסוקים בעת פעילות בצפון מאלי.

הפיגוע הוא המשך לשינוי מגמה בפעילות דאעש באפריקה. במקום פשיטות פגע וברח מצד קבוצה קטנה של חמושים בקלצ'ניקוב, המבצעים כעת כוללים פעולות הכוללות מאות לוחמים, חמושים במרגמות וכלי רכב להתקפת התאבדות. נגדם ניצבים צבאותיהם של צ'אד, בורקינה פאסו, מאלי, מאוריטניה וניג'ר, הכוח הצרפתי שמונה 4,500 איש וכוח האו"ם בן 13,000 איש במאלי.

אולי יעניין אותך גם