יהלומים וחברות קש: כך משיג נסראללה מימון לארגון

מסמך של משרד האוצר האמריקני, שמפרט סנקציות נגד שני גורמים, חושף כיצד מצליח חיזבאללה לייצר מימון לפעילותו. ביו היתר, הוטלו סנקציות על שני אזרחים לבנונים שהפעילו חברות קש בקונגו, במסגרתן הולבנו כספים עבור הארגון

 

חסן נסראללה. חלק מהכסף הועבר באופן אישי אליו. צילום: AP

משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות נגד שני מלביני כספים לבנונים וחברות הקשורות אליהם, הפועלות מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (DRC). החברות הניבו עשרות מיליוני דולרים לחיזבאללה בשנים האחרונות. "חיזבאללה ממשיך להשתמש בעסקים לגיטימיים לכאורה כחברות קש כדי לגייס ולהלבין כספים במדינות כמו קונגו, שם הוא יכול להשתמש בשוחד ובקשרים פוליטיים כדי להבטיח גישה לשוק ולהתחמק ממיסים", כך אמר שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"ממשל זה ימשיך לנקוט בפעולות נגד אנשי הכספים של חיזבאללה כמו נאדם סעיד אחמד וסאלח אסי, שהשתמשו בהלבנת הון והעלמת מיסים כדי לממן טרור ולממן את אורח חייהם המפואר, בעוד העם הלבנוני סובל", נמסר עוד ממשרד האוצר האמריקני. הסנקציות הוטלו על נאדם סעיד אחמד מלבנון, שסיפק תמיכה כספית לחיזבאללה. אחמד, בעל אוסף אמנות עצום, הוא אחד התורמים הבכירים של ארגון הטרור, ומייצר כספים באמצעות קשריו לסחר "יהלומי הדמים".

הכתבות הכי נקראות באתר:

חשש לליקוי במטוסים שהסבה התעשייה האווירית

כן, אדוני שר (הביטחון): ההצהרות הריקות של שרי הביטחון

להציל את טהרן: כך תגרור איראן את האזור לעימות

דיווח: זו הסיבה לכישלון ההגנה האווירית הסורית

תחקיר חשף: השקר האמריקני על מלחמת אפגניסטן

משרד האוצר האמריקני הטיל גם סנקציות נגד סאלח אסי המתגורר בקונגו, שהלבין לטענת האמריקנים כסף באמצעות עסקי היהלומים של אחמד. אסי סיפק תמיכה כספית למממן חיזבאללה אדהם חוסיין טבג'ה. טבג'ה שמר על קשרים ישירים עם בכירי הארגון והזרוע המבצעית של חיזבאללה. בנוסף, הסנקציות כוללות גם את היאכטה של אסי, "הדרקון המעופף", כנכס חסום, בו יש לאסי עניין. הסנקציות כוללות גם את רואה החשבון תושב לבנון, טוני סאאב, שסיפק תמיכה לאסי.

"אחמד, סוחר יהלומים, הוא מלבין כספים לבנוני שעסק כמממן משמעותי של חיזבאללה. החל מסוף 2016 נחשב אחמד לתורם פיננסי חשוב של חיזבאללה שהלבין כסף באמצעות חברותיו עבור הארגון וסיפק כספים באופן אישי למזכ"ל חסן נסראללה", נכתב עוד בפרסומי אתר משרד האוצר האמריקני.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית