טורקיה מתכננת להגדיל את הייצוא הביטחוני

משרד ההגנה הטורקי פרסם תוכנית לפיה המדינה מתכננת להגדיל את הייצוא הביטחוני לסכום של עד 10 מיליארד דולרים עד שנת 2023. טורקיה מתכננת גם לפתוח נציגויות ב-20 מדינות, במאמץ לשווק את התוצרת הביטחונית שלה

 

ארדואן. מנסה להשתחרר מהעול של רכב ביטחוני מחוץ לטורקיה. צילום: AP

טורקיה מתכננת להגדיל את הייצוא הביטחוני שלה ולהגיע לסכום ייצוא של 10 מיליארד דולר עד שנת 2023, כאשר בשנת 2018 הגיעה המדינה לסכום של כשני מיליארד דולר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מנהל הרכש של משרד ההגנה באנקרה פרסם תכנית אסטרטגית לשנים 2019-2023, הקובעת כי היעד הוא שעד 2023 תספק התעשייה הביטחונית הטורקית 75 אחוזים מצורכי הצבא וכוחות הביטחון השונים. הממשלה מתכוננת להנהיג תמריצי ייצוא מיוחדים למפעלים הביטחוניים, ובין היתר יוקמו ב-20 ארצות סוכנויות ייצוא מיוחדות לעידוד רכש מוצרים צבאיים תוצרת טורקיה.

התכנית קובעת כי ממשלת אנקרה נחושה לצמצם עד למינימום רכש מחו"ל "מן המדף" של כלי טיס בלתי מאוישים, כלי רק"ם, כלי שיט, מסוקים ומטוסי אימון, ולהתמקד ולתת עדיפות לתוצרת מקומית. המהלך כולל שני פרויקטים שאפתניים במיוחד שנמצאים כבר בפיתוח – ייצור מקומי של טנק מערכה עיקרי ומטוס קרב.

מומחי צבא אמרו לאתר DEFENSE NEWS כי נראה שחלק מהנתונים שפורסמו בתכנית האסטרטגית של משרד ההגנה הטורקי הם מוגזמים, וכי טורקיה לא תוכל לעמוד בכל היעדים שקבעה לעצמה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

חשש לליקוי במטוסים שהסבה התעשייה האווירית

כן, אדוני שר (הביטחון): ההצהרות הריקות של שרי הביטחון

להציל את טהרן: כך תגרור איראן את האזור לעימות

דיווח: זו הסיבה לכישלון ההגנה האווירית הסורית

תחקיר חשף: השקר האמריקני על מלחמת אפגניסטן

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית