ממשיכה לצפצף על החוק: מל"טים ילוו ספינות קידוח טורקיות באזור קפריסין

חרף האיומים של האיחוד האירופי בסנקציות, אנקרה הודיעה כי תמשיך את קידוחי הגז בטריטוריה הימית של קפריסין. דיווח ישראלי: "חיל הים הטורקי אילץ ספינת מחקר ישראלית שפעלה באישור לעזוב את אזור קפריסין"

 

ספינת קידוח טורקית באזור המים הכלכליים של קפריסין. צילום (ארכיון): AP

משרד החוץ הטורקי הודיע כי טורקיה תמשיך לבצע קידוחים לחיפושי גז בתחום המים הכלכליים של קפריסין, חרף איומי האיחוד האירופי להטיל סנקציות על אנקרה.

סוכנות ידיעות טורקית מסרה כי שדה תעופה אזרחי בצפון קפריסין, שדה יהיה הבסיס הראשי של כלי טיס בלתי מאוישים טורקיים, שילוו את אניות הקידוח העוסקות בחיפושי גז במזרח הים התיכון. כלי הטיס, חלק מהם חמושים, יתחילו להמריא משדה התעופה לפקוניקו ב-16 בחודש.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ההודעה הטורקית פורסמה אחרי שמצרים, קפריסין ויוון קראו לטורקיה לנטוש את הקידוחים בצפון קפריסין. אנקרה הודיעה לפני כן כי שלחה אניית קידוחים שנייה לאזור, שבו העניקה ממשלת קפריסין היוונית זיכיונות חיפושי גז לחברות אירופיות.

ניקוסיה הגיבה בהודעה כי טורקיה מפרה בגסות את החוק הבינלאומי ומתעלמת מפניות האיחוד האירופי להפסיק פעולות בלתי חוקיות באזור המים הכלכליים (EEZ) של קפריסין.

בתוך כך, בחדשות 13 דווח כי ספינות של חיל הים הטורקי גירשו ספינת מחקר ישראלית ששטה באזור קפריסין. בכירים ישראלים שמעורים בפרטי התקרית, ששוחחו עם הכתב המדיני של חדשות 13, ברק רביד, אמרו כי התקרית החריגה התרחשה לפני שבועיים כשספינת המחקר "בת גלים", ששייכת למכון לחקר ימים ואגמים שכפוף למשרד האנרגיה, הייתה במשימה בשטח המים הכלכליים של קפריסין.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צילומי לוויין חשפו: איראן בונה מנהרה בסוריה לאחסון טילים

בכפוף לשימוע: כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה

מלחמת מל"טים: המאבק על נתח מהעוגה האירופית

רפאל זכתה במכרז לפיתוח טכנולוגיות "שדה קרב שקוף"

תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב אירופית

"על הספינה הישראלית היו חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון יחד עם גיאולוג קפריסאי שביצעו מחקר משותף באישורה של ממשלת קפריסין. במהלך השיט במים הכלכליים של קפריסין התקרבו ספינות של חיל הים הטורקי בצורה חריגה לספינת המחקר הישראלית. לדברי בכירים ישראלים, קציני חיל הים הטורקי פנו לקברניט של ספינת המחקר הישראלית ברשת הקשר והחלו לתשאל אותו על הפעילות שלו באזור, וזאת חרף העובדה ששהה באזור בים התיכון בו לטורקים אין כל סמכות", דיווח ברק רביד.

על יפ הפרסום, בכירים ישראלים אמרו לי כי אחרי דין ודברים דרשו ספינות חיל הים הטורקיות מספינת המחקר הישראלית לעזוב מיד את המקום ולא להמשיך במחקר. הספינה הישראלית נאלצה להפסיק את הפעילות ולשוט לאזור אחר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית