ראש המטות המשולבים: "נגיב לאיראן אם ההתרעה תיכשל"

גנרל מארק מיילי נאם בפני בית הנבחרים האמריקני ואמר כי המזרח התיכון ממשיך להוות אתגר לאינטרסים האמריקנים. הוא אמר כי ארה"ב העמיקה את כוחותיה באזור מאז ההתקפה בסעודיה ותפעל נגד איראן אם תידרש לכך

 
ראש המטות המשולבים: "נגיב לאיראן אם ההתרעה תיכשל"

מארק מיילי בוועדת הצבא והביטחון של בית הנבחרים. צילום: צבא ארה"ב

איראן עומדת בראש המדינות התומכות בטרור והיא מגבירה את חוסר היציבות במזרח התיכון באמצעות פעולות של המדינה ושל שלוחותיה, כך אמר בסוף השבוע ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, גנרל מארק מיילי במהלך הופעה בפני ועדת הצבא והביטחון של בית הנבחרים האמריקני.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מיילי אמר עוד כי המזרח התיכון ממשיך להוות אתגר לאינטרסים של הביטחון הלאומי של ארה"ב כיוון שקבוצות טרור פועלות באזור מנסות לייצא את הקיצוניות האלימה לכל העולם.  

מיילי התווה כמה קווי יסוד ויעדים אסטרטגיים באזור, ביניהם: השגת מזה"ת יציב ובטוח שאיננו מהווה חממה לקיצונים אלימים, מזה"ת שאיננו נשלט על ידי מדינה עוינת לארה"ב ומזה"ת התורם לשוק האנרגיה היציב בעולם.

עוד הוסיף הגנרל כי האסטרטגיה הביטחונית הלאומית האמריקנית כוללת משימות של סיכול פעולות של איראן וארגונים קיצוניים, מתן תגובה על איומים, יצירת הרתעה מפני תקיפת פתע קונבנציונלית והבטחת שלומן של בעלות הברית והשותפות של ארה"ב. גנרל מיילי אמר כי בסוריה ממשיכים כוחות ארה"ב לשתף פעולה עם "הכוחות הדמוקרטיים הסוריים" להבסת דאעש.

ראש המטות המשולבים אמר כי ארה"ב הגבירה את הנוכחות הצבאית שלה אחרי ההתקפה על אתרי הנפט בסעודיה. "אנו נמשיך לשמור על עומק אסטרטגי באזור כדי להרתיע את איראן, להבטיח את שלום שותפינו, ואם יתגלה צורך – נגיב במקרה שההרתעה תיכשל", סיכם גנרל מרק מיילי.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צילומי לוויין חשפו: איראן בונה מנהרה בסוריה לאחסון טילים

בכפוף לשימוע: כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה

מלחמת מל"טים: המאבק על נתח מהעוגה האירופית

רפאל זכתה במכרז לפיתוח טכנולוגיות "שדה קרב שקוף"

תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב אירופית

אולי יעניין אותך גם