עידן פוסט INF: ארה"ב ביצעה ניסוי בטיל לטווח של יותר מ-500 ק"מ

לראשונה מאז פרישתה מהסכם הפיקוח על טילים גרעיניים לטווח בינוני, ביצעה ארה"ב ניסוי בטיל בליסטי בעל טווח של יותר מ-500 קילומטרים

 
עידן פוסט INF: ארה"ב ביצעה ניסוי בטיל לטווח של יותר מ-500 ק"מ

שיגור הטיל. צילום: אתר משרד ההגנה האמריקני 

ארה"ב ביצעה ניסוי בטיל בליסטי לטווח של יותר מ-500 ק"מ, זאת לראשונה מאז סיום הסכם ה-INF. "חיל האוויר האמריקני, בשיתוף עם המשרד ליכולות אסטרטגיות, ביצע ניסוי באב-טיפוס של טיל בליסטי קונבנציונלי משוגר מהקרקע מבסיס חיל האוויר וונדנברג בקליפורניה", כך נכתב בפרסום רשמי של משרד ההגנה האמריקני.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"טיל יצא מקן השיגור הסטטי והופסק באוקיאנוס הפתוח לאחר יותר מ-500 קילומטרים של טיסה. נתונים שנאספו ולקחים ממבחן זה יעזרו לפיתוח יכולות עתידיות לטילים בטווח ביניים", נכתב עוד בפרסום של משרד ההגנה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צילומי לוויין חשפו: איראן בונה מנהרה בסוריה לאחסון טילים

בכפוף לשימוע: כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה

מלחמת מל"טים: המאבק על נתח מהעוגה האירופית

רפאל זכתה במכרז לפיתוח טכנולוגיות "שדה קרב שקוף"

תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב אירופית

ארה"ב פרשה בחודש אוגוסט מהסכם פיקוח על טילים גרעיניים לטווחים בינוניים, הסכם INF. פרישת ארה"ב מהסכם INF שמה קץ לפיקוח על נשק, שהגביל פיתוח טילים יבשתיים לטווחים של 500 עד 5,500 ק"מ.

"רוסיה היא האחראית הבלעדית  לפגיעה בהסכם INF", הודיע בחודש אוגוסט שר החוץ מייק פומפיאו. סיום עידן הסכם INF הותיר את שתי המעצמות, ארה"ב ורוסיה, עם הסכם אחד ויחיד בנושא נשק גרעיני והוא הסכם NEW START, המפקח על מאגרי נשק גרעיני ואמצעי השיגור שלו. אם לא יחודש הסכם START עד שנת 2021 לא יהיו עוד בידי שתי המעצמות הגדולות כל מגבלות על מאגרי נשק גרעיני וטילים גרעיניים.

אולי יעניין אותך גם