ארה"ב מתחילה לפתח מערכות הגנה מפני טילים היפרסוניים

על רקע האיום ההיפרסוני שמגיע מהמזרח, מסין ומרוסיה, ארה"ב מתחילה להתמודד עם האתגר המורכב, שעד כה לא מצאה לא מענה. התעשיות הביטחוניות נקראו להציע רעיונות להתמודדות עם האיום

 

מטוס קרב רוסי עם טיל היפרסוני. צילום: AP

טילים היפרסוניים הפכו להיות בעיה מרכזית עבור האסטרטגים האמריקנים מכיוון שהם חודרים כל מערכת הגנה מפני טילים הקיימת בידי ארה"ב. את הטילים האלה מפתחות בין היתר גם סין ורוסיה במהלך שיכול לשנות, לפחות זמנית, את מאזן האימה בין המעצמות. בשל האיום, משרד ההגנה האמריקני יקיים פורום מיוחד לתעשיות הביטחוניות, שמטרתו איסוף מידע ורעיונות בנוגע למערכות הגנה חדשות מפני איום זה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי פרסום באתר המכרזים הפדרלי, תעשיות שירצו להשתתף ביום העיון יצטרכו להגיש התייחסויות עד אמצע החודש הבא. האירוע, שמתויג תחת השם "הגנה היפרסונית אזורית", יערך על ידי סוכנות ההגנה מפני טילים (MDA) (המקבילה האמריקנית למנהלת "חומה" הישראלית) אשר מתכוונת לבצע פרויקט אב-טיפוס של מערכת כזו.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צילומי לוויין חשפו: איראן בונה מנהרה בסוריה לאחסון טילים

בכפוף לשימוע: כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה

מלחמת מל"טים: המאבק על נתח מהעוגה האירופית

רפאל זכתה במכרז לפיתוח טכנולוגיות "שדה קרב שקוף"

תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב אירופית

פיתוח מערכות הגנה מפני טילים בארה"ב הוא עקב האכילס של התעשייה. דו"חות של מבקר משרד ההגנה האמריקני לא מחמיאים לסוכנות בהקשר הגנה בסייבר. ביקורות קודמות של הסוכנות להגנה מפני טילים העלו כי פיתוח מערכות מסוג זה סובל מעיכוב קיצוני בלוח הזמנים ביחס ליעדים.

טיל היפרסוני סיני. צילום: מתוך טוויטר

אין ספק כי פיתוח מערכת הגנה מפני טילים היפרסוניים הוא הכרח עבור ארה"ב ובעלות בריתה, כולל ישראל. עם זאת, עולה השאלה כמה זמן ייקח לפתח מערכות כאלה לנוכח ההיסטוריה של ארה"ב בפיתוח מערכות מתקדמות. בינתיים, הסוכנות בחרה ארבע חברות שיפתחו אבות טיפוס ללווייני התראה בחלל מפני איומים כאלה. נורת'רופ גרוממן, רייתאון, ליידוס ו- L3Harris קיבלו חוזים, כל אחת בהיקף של 20 מיליון דולר לעיצוב חיישני חלל שיכולים לעקוב אחר טילים היפרסוניים ובליסטיים, כך הודיעה הסוכנות ב-29 באוקטובר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית