הירי בג'רזי: "היורים בחרו במרכול הכשר כיעד"

ראש עיריית ג'רזי סיטי אמר כי שני החמושים שירו למוות בשלושה בני אדם ושוטר לא נקלעו לחנות בבעלות יהודית באופן רנדומלי. עם זאת, גורמי חקירה מאמינים כי לא מדובר באירוע טרור או תקרית על רקע אנטישמי. שלושה מההרוגים - יהודים

 
הירי בג'רזי: "היורים בחרו במרכול הכשר כיעד"

זירת הירי בג'רזי סיטי. צילום: AP

ברשויות בניו ג'רזי, ארה"ב, מעריכים כי שני היורים שביצעו את מסע הירי אמש (ג'), במסגרתו נרצחו ארבעה בני אדם, בחרו מראש במכולת הכשרה כיעד לירי. ראש עיריית ג'רזי סיטי, סטיבן פולופ, צייץ בטוויטר ואמר כי "מחקירה ראשונית עולה כי היורים בחרו את המרכול הכשר מראש כיעד - ולא נקלעו אליו במקרה. לפי שעה אין התרעות נוספות והנחיות לתושבים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כלי תקשורת בג'רזי סיטי פרסמו שניים משמות ההרוגים - משה הרש דויטש, בן 24, ולאה מינדל פרנץ, בת 33. בין ארבעת ההרוגים היה גם שוטר מקומי. לאחר חילופי אש כבדים שני היורים חוסלו.

האירוע החל, ככל הנראה לאחר שבלשים הבחינו בבית העלמין מקומי במשאית הובלות. הבלשים חשדו כי היא קשורה לרצח של נהג מונית שהתרחש בסוף השבוע. אחד מהם ניגש לרכב. אחד החשודים יצא ממנו, ירה בשוטר ונמלט. לאחר הירי בשוטר, שני החמושים נמלטו אל המרכול הכשר. הם ירו ביהודי חרדי ברחוב ולאחר מכן נכנסו לחנות הכשרה. בתוכה הם ירו גם בפנים. על פי גורמי חקירה, שני החמושים, גבר ואישה, החזיקו ברובים, מחסניות רבות ובתוך המשאית החזיקו אמצעים להכנת מטענים.

חרף דבריו של ראש העירייה, גורמים המעורבים בחקירה טענו כי לא מדובר בפיגוע טרור או פשע שנאה על רקע אנטישמי, ומתייחסים אליו כאירוע פלילי.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צילומי לוויין חשפו: איראן בונה מנהרה בסוריה לאחסון טילים

בכפוף לשימוע: כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה

מלחמת מל"טים: המאבק על נתח מהעוגה האירופית

רפאל זכתה במכרז לפיתוח טכנולוגיות "שדה קרב שקוף"

תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב אירופית

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל