חברת אריקסון מודה במתן שוחד לקידום עסקאות בחמש מדינות

על פי פרסום משרד המשפטים האמריקאי החברה נתנה שוחד בתמורה לקידום עסקאות בג'יבוטי, סין, וייטנאם, אינדונזיה וכווית. בגין התנהגות זו החברה תשלם קנס של מיליארד דולרים לממשל האמריקאי

facebook.com/ericsson/photos

חברת התקשורת אריקסון הודתה בהסכם טיעון עם הממשל האמריקאי במתן שוחד לקידום עסקאות ותשלם קנס של מיליארד דולרים. על פי הפרסום החברה שילמה עשרות מליוני דולרים שוחד בחמש מדינות.

"התנהלותו המושחתת של אריקסון כללה מנהלים ברמה גבוהה ונמשכה 17 שנים ולפחות בחמש מדינות, והכל במאמץ מוטעה להגדיל את הרווחים", אמר העו"ד. בריאן א. בנצ'קובסקי מהמחלקה הפלילית של משרד המשפטים. "מעשי עוולה כאלה קראו לתגובה חזקה של אכיפת החוק, ובאמצעות מאמץ עיקש עם שותפינו במחוז הדרום של ניו יורק, ה- SEC, ומס הכנסה, הפעולה אינה רק נגד אריקסון, אלא עליה להרתיע חברות אחרות העוסקות בהתנהגות פלילית דומה."

"כיום ענקית הטלקום השוודית אריקסון הודה במסע שחיתות שנמשך שנים בחמש מדינות כדי לחזק את אחיזתה בעסקי הטלקומוניקציה," אמר עו"ד ארה"ב ג'פרי ס. ברמן מהמחוז הדרומי בניו יורק. "באמצעות כספי רווחה, שוחד, מתנות וגמולים, אריקסון ניהלה עסקים בתחום הטלקום עם העיקרון המנחה ש'כסף מדבר'."

על פי ההודאה של אריקסון, החל משנת 2000 ועד 2016, החברה קשרה קשרים עם אחרים בתכנית ארוכת שנים לשלם שוחד, לזייף ספרים ורישומים וכישלון ביישום בקרות חשבונאיות פנימיות סבירות. "אריקסון השתמשה בסוכנים ויועצים של צד ג' בכדי לשלם תשלומי שוחד לפקידים ממשלתיים ו / או לניהול כספים מחוץ לספרים. סוכנים אלה היו מועסקים לעתים קרובות באמצעות חוזי הונאה וקיבלו כסף על חשבוניות כוזבות, והתשלומים להם לא הוגדרו כראוי בספרים וברשומות של אריקסון. ההחלטות מכסות את התנהלותה הפלילית של החברה בג'יבוטי, סין, וייטנאם, אינדונזיה וכווית", נכתב בפרסום.

בין 2010 ל -2014, אריקסון, באמצעות חברת בת, שילמה כ -2.1 מיליון דולר בתשלומי שוחד לעובדי ממשל בכירים בג'יבוטי, במטרה להשיג חוזה עם חברת התקשורת הממשלתית בשווי של כ -20.3 מיליון אירו למודרניזציה של רשתות הסלולר. בסין, בין השנים 2000-2016, חברות הבת של אריקסון גרמו לתשלומי עשרות מיליוני דולרים לסוכנים, יועצים וספקי שירותים שונים, שחלקם שימש למימון חשבון הוצאות נסיעה בסין וכיסוי מתנות, נסיעות ובידור עבור גורמים זרים, כולל לקוחות מחברות תקשורת בבעלות המדינה. בנוסף, בין השנים 2013-2016 שילמו חברות בנות של אריקסון תשלומים של כ- 31.5 מיליון דולר לספקי שירותי צד ג' על שירותים שמעולם לא בוצעו.

בווייטנאם, בין 2012 ל -2015, שילמו חברות בנות של אריקסון כ -4.8 מיליון דולר בתשלומים לחברת ייעוץ במטרה ליצור אפיק תשלום מחוץ לספרים ללקוחות אריקסון בווייטנאם. כספים אלו שימשו לתשלומים לצדדים שלישיים שלא עברו את תהליכי הבדיקה הנאותה של אריקסון. באופן דומה, באינדונזיה, בין 2012 ל -2015, שילמה חברת בת של אריקסון לחברת ייעוץ כ -45 מיליון דולר על מנת ליצור אפיק תשלום מחוץ לספרים, והסתירה את התשלומים בספרים וברשומות של אריקסון.

בכווית, בין 2011 ל -2013, הבטיחה חברת בת של אריקסון תשלום של כ -450,000 דולר לחברת ייעוץ לבקשת סוכן מכירות, ואז התקשרה בחוזה עם חברת הייעוץ ואישרה חשבונית מזויפת לשירותים שמעולם לא התקבלו על מנת להסתיר את התשלום. סוכן המכירות סיפק לעובד אריקסון מידע פנים אודות מכרז למודרניזציה של רשת גישת רדיו של חברת טלקומוניקציה בבעלות המדינה בכווית. חברת בת של אריקסון קיבלה את החוזה בשווי של כ 182 מיליון דולר; בהמשך, אריקסון ביצעה את התשלום של 450,000 דולר לחברת הייעוץ ורשמה אותו שלא כראוי בספריה.

"המחלקה הגיעה להחלטה זו [הקנס הגדול] עם אריקסון בהתבסס על מספר גורמים, ביניהם כישלונה של החברה לחשוף מרצון את ההתנהלות למחלקה ואופי העבירה וחומרתה. אריקסון לא קיבלה אמון מלא על שיתוף פעולה ותיקון, מכיוון שלא חשפה טענות לשחיתות ביחס לשני עניינים רלוונטיים. לרבות בכך שלא נקטה באמצעים משמעתיים נאותים ביחס לעובדים מסוימים המעורבים בהתנהגות הלא נכונה", מסכמים בפרסום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית