עקב תאונה: נעצרו כל האימונים בגזרת הצפון

אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד הצפון, החליט על עצירת כלל האימונים בכל הגזרה לאחר אירוע התהפכות טנק. לאחר כמה שעות הם שבו לסדרם. באירוע אחר בפיקוד הצפון נפצע לוחם גולני באורח קשה מפגיעת ברק

 

טנק מרכבה 4 (ארכיון): צילום: AP

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, החליט היום (ב') על עצירת אימונים בכלל גזרת פיקוד הצפון ויחידותיו עד לסיום התחקיר הראשוני של אירוע התהפכות הטנק הבוקר. כמו כן, הנחה מפקד פיקוד הצפון על העברת לקחי האירוע לכלל היחידות. באירוע לא היו נפגעים ואל נגרם נזק. לאחר כמה שעות החליט מפקד הפיקוד להחזיר את האימונים לסדר. 

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לאחרונה הפסיקו בצה"ל גם את פעילות מערך מסוקי ה"יסעור" בעקבות תקרית שהתרחשה בחודש שעבר. שבוע שעבר פרסם צה"ל את ממצאי דו"ח הביניים של צוות המומחים שחוקר את נסיבות התקלה במסוק ה"יסעור". על פי ממצאי תחקיר האירוע, במסגרתו כזכור התלקחה אש במסוק במהלך טיסת אימונים בדרום, הגורם לשריפה הוא כשל טכני.

"הממצאים מצביעים כי התקלה נגרמה ככל הנראה בעקבות כשל טכני בגלגל שיניים המצוי בממסר המחובר למנוע השמאלי של המסוק, ולא כתוצאה מהתפרצות שריפה במנוע עצמו. בעקבות החום הגבוה שנוצר התלקח הממסר, דבר שהביא להתלקחות המסוק", ציינו הדובר צה"ל.

התחקיר הצה"לי שבודק את הפאן הטכני באירוע נחקר בשיתוף גורמי מקצוע, חילות אוויר עמיתים שמטיסים גם הם מסוקי CH-53, יצרן המסוק וגורמי התעשייה הישראלית.

בתוך כך, היום (ב') הותר לפרסום כי לוחם צה"ל נפגע אתמול קשה מפגיעת ברק במהלך אימון בצפון בבסיס האימונים הפיקודי באלייקים. מצבו של החייל, לוחם בגולני, השתפר במהלך היום, והוא שב להכרה חלקית. על פי הידוע, הלוחם נפגע מהברק במהלך ניווט. חבריו, שהבחינו בו עם כוויות בכל חלקי גופו הזעיקו את מד"א ונשאו אותו לכביש עד לחבירה עם כוחות ההצלה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית